Ga naar inhoud

Overgang ren naar free-roam

Aanbevolen berichten

Hallo, 

Ik heb 2 konijnen die nu nog in een vaste ren in de woonkamer staan, maar eigenlijk staat het deurtje van de ren bijna altijd open. Daarom wil ik de ren ook weghalen en ze free-roam door huis laten lopen. Alleen vroeg ik me af of die overgang niet heel groot is voor een konijn? Wil namelijk niet dat ze in de stress schieten. Ze slapen nu zowel binnen als buiten de ren.

Hoe kan ik de overgang een beetje prettig maken voor ze? En behalve veiligheid qua planten/kabels, waar moet ik nog meer aan denken? Ik heb al een soort nachthok gemaakt waar ze in kunnen slapen/zich terugtrekken, een tunnel & graafbak. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als het deurtje van de ren altijd al open staat dan is het toch niet meer een grote verandering? De overgang van ren naar free-roam is inderdaad door het laten wennen aan de ruimte buiten de ren en steeds langer en vaker de ren open te laten staan. Als de ren nu al altijd open staat, dan zou ik als ik jou was gewoon de ren weghalen. Bij mij ging dat ook prima. 

Als verder de gehele ruimte volledig konijnproof is gemaakt is dat genoeg. Wel moet je goed in de gaten houden of ze alsnog geen leuke sloopprojectjes in de smiezen krijgen, zodat je die snel kan voorkomen. En even in de gaten houden of ze hun eten, drinken en toilet nog kunnen vinden als ze aan de andere kant van de kamer zijn. Je kan evt een tweede toiletbak neerzetten, maar de mijne hebben dit niet nodig gehad. 

• Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .