Ga naar inhoud

Beestjes in konijnenvacht


Konijnen123

Aanbevolen berichten

Goededag, gisteren ging ik mijn lieve konijn Saartje borstelen en toen zag ik dat er iets raars in zijn vacht zag. Het zijn kleine zwart/bruine

dingetjes. Ik zag een paar bewegen dus kan het beestjes zijn? Ook heb ik het gevoel dat Saartje schrikt en pijn heeft als ik zijn vacht aanraak. Hij eet en drinkt wel normaal en is actief zoals normaal. Weten jullie wat er is?

2FBD002C-9379-4A08-8E62-5189647338AF.jpeg

50980A72-EF71-4B70-A076-CD9BC63A4061.jpeg

FD3AFB3B-4625-4347-8A1D-49BC5B944F4C.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee van de foto maar ik zou langs de dierenarts gaan, daar kunnen ze kijken wat het is en gelijk een konijn-veilig middel voorschrijven.

Vlooien, mijten enz. Kunnen allemaal bij konijnen voorkomen, en het is belangrijk dat je het op tijd gaat behandelen, anders krijgen ze gasbuiken van de jeuk en stress en stoppen ze met eten. Gebruik in ieder geval niet zomaar een honden/kattenmiddel uit een dierenwinkel, daar kan je konijn aan doodgaan. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mee eens, de dierenarts kan onder de microscoop bekijken met wat voor beestjes je te maken hebt en dan een passend middel voorschrijven. Zeker als je iets hebt zien bewegen zou ik niet wachten en vandaag nog een afspraak maken, hoe eerder je behandeld, hoe beter. Je kunt toch niet zelf gaan dokteren.

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .