Ga naar inhoud

Graan plantjes slecht voor een konijn?


Konijntjes 22

Aanbevolen berichten

Ik heb 3 konijnen en je hebt niet altijd genoeg voer ik kwam er te laat achter dat het op was, maar ik moest ze wel voer geven natuurlijk. Ik had gelukkig nog wat oud voer die we niet meer gaven in de kast liggen, dat was gemengd voer. En dat is niet goed voor je konijn heb ik gehoord, omdat er heel veel graan in zit daarom gaf ik het niet meer. Een paar dagen later zag ik bij een paal die de konijnen ren bij elkaar houd, een plantje ik dacht meteen dat dat van het graan korreltje kwam. Dus ik heb het oude voer in een bak met zand gedaan het ging groeien. ik vind dat natuurlijk heel leuk, maar mag je de plantjes die uit graan komen wel geven of is dat ook slecht? Want als dat wel goed is dan kunnen zei de plantjes opeten.

IMG-20210909-WA0004.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De graanstengels mogen gewoon hoor.. De rijpe zaden is hetgeen wat slecht is, de echte graankorrels dus. 

De grasaren waar het graan aan groeit mag je wel gewoon geven, dit is dus prima. Als je het voert voor het in het zaad is geschoten, dan is het geen probleem. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .