Ga naar inhoud

Weldra verwelkomen we een koppeltje!

Aanbevolen berichten

Hallo!

Ik ben Mickey en heb me de afgelopen dagen gehouden met het bouwen van een konijnenren! Zie de foto.

Oppervlakte is 3,7 op 2,4 dus ruim genoeg. In de toekomst kunnen we ook nog een uitbreiding doen richting het grasveld maar daar zijn eerst herstellingswerken nodig ( everzwijn invasie een jaartje geleden ) Het dak stond er al. Onder de witte doeken zit het konijnenhok.

Onze dochter doet zondag haar eerste communie en aangezien ze al lang vraagt voor konijntjes vonden we dit een ideale gelegenheid om een koppeltje te gaan halen.

Morgenavond om 18:00 hebben we een afspraak bij VZW Konijnengeluk waar momenteel 2 koppeltjes beschikbaar zijn.

Bewust gekozen om voor een konijnenopvang te gaan ipv een dierenwinkel of iets gelijkaardigs.

Nora weet nog van niets, al heeft ze zich wel vragen gesteld bij hetgeen ze mij heeft zien doen. Het geluk wil dat we een eigen zaak hebben en daar opslagruimte voor gebruiken in onze kelder. Heb haar eventjes wijsgemaakt dat we dat kot ook nodig hebben voor opslag. Voorlopig gelooft ze het nog, haha!

En dat terwijl we haar altijd zeggen dat ze nooit mag liegen... 😇

De zorg voor het koppeltje zal door mezelf en mijn vrouw gebeuren, met 'hulp' de kindjes. Er is namelijk ook nog een zoontje.

We kijken er naar uit!

IMG_2934.jpeg

• Vind ik leuk 8
Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom! Wat fijn om te lezen dat jullie een koppeltje gaan adopteren! Ik ben heel benieuwd met welke konijntjes jullie thuis komen! 😄

Leuk verblijf! Zie ik nou ook iets van een kattenluikje aan de zijkant? Grappig dat ze gelooft dat het opslag is haha. Ergens is dat ook niet helemaal een leugen 😉 

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
44 minuten geleden zei Lienappelsien:

Wauw, ziet er prachtig uit en lekker ruim. 

Veel plezier morgenavond, en natuurlijk daarna ook!

Zijn de openingen onder de golven van de golfplaten ook dicht ivm marters?

Ja, die zijn dichtgespoten met schuim. Ik heb alle mogelijke openingen meerdere keren gecontroleerd. 😀

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites
8 hours ago zei Ot&Sien:

Welkom! 🐰

Mooi verblijf en ontzettend fijn om te lezen dat jullie het meteen goed aanpakken (koppeltje, opvangkonijntjes, ruime ren)!

Ik heb echt de moeite genomen om eerst te researchen vooraleer dingen te beslissen/aan te kopen.

Het zijn tenslotte levende wezentjes die we in ons gezin gaan opnemen dus moet het ook zo correct mogelijk verlopen. 😀

• Vind ik leuk 4
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .