Ga naar inhoud

Tips om ouders overtehalen

Zetje
 Delen

Aanbevolen berichten

Hooi ik ben een meisje van 12 bijna 13 jaar oud en ik wil graag 2 konijntjes maar dit mag niet. Mijn zusje van 10 heeft voor haar 9e verjaardag wel een konijn gekregen ik vind het dus ook best wel oneerlijk. Ik zou zelf alles kunnen betalen en ook er voor kunnen zorgen maar het probleem is dat mijn vader zegt dat ze stinken en dat je er niks aan hebt, en ja ik weet dat het nacht dieren zijn dus die snap ik half wel maar heeft er iemand tips om misschien te zorgen dat het wel mag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je er verstandig aan doet om je goed in te lezen. Konijnen zijn namelijk geen nachtdieren, maar schemerdieren. Ook zijn ze erg duur. Goed voer is duur, een goed verblijf regelen is ook duur en ze zijn kwetsbaar, waardoor je met een beetje pech honderden euro's aan de dierenarts kwijt bent in één keer. Ze moeten ook elk jaar gevaccineerd worden. Als je het echt goed wilt doen kun jij dat nooit zelf betalen en is het dus belangrijk dat je ouders konijnen ook leuk vinden en ervoor willen zorgen en betalen, anders zijn de konijnen de dupe. Het zijn ook geen knuffeldieren, veel konijnen willen niet aangeraakt worden. Ze kunnen ook best oud worden, sommige wel 13! Het zijn echt hartstikke leuke dieren, met sterke karakters, maar het idee dat veel mensen er bij hebben, namelijk dat het gemakkelijke, goedkope knuffeltjes zijn is absoluut niet waar. Op deze site vind je veel veel informatie, waarmee je een duidelijk beeld krijgt van wat het inhoudt om konijnen te houden. Het lijkt me goed dat je dat allemaal goed doorleest en serieus nadenkt of je dat wilt en kunt. Je gaat je ouders hier echt bij nodig hebben.

• Mee eens! 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het konijn van je zusje er nog? Want het lijkt er op dat dit konijn alleen zit of niet? Misschien kun je met de juiste beweegredenen je ouders overtuigen om er voor te zorgen dat jij en je zusje samen een koppel konijnen houden. Dan heb jij je konijn en het konijn van je zusje is niet meer alleen.

• Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago zei Kolino:

Is het konijn van je zusje er nog? Want het lijkt er op dat dit konijn alleen zit of niet? Misschien kun je met de juiste beweegredenen je ouders overtuigen om er voor te zorgen dat jij en je zusje samen een koppel konijnen houden. Dan heb jij je konijn en het konijn van je zusje is niet meer alleen.

Dat klinkt nou als een superplan! Jullie allebei een konijn, de konijnen een maatje zodat ze nooit alleen zijn. Tip: ga niet naar een dierenwinkel of fokker (of Marktplaats) voor een tweede konijntje. Konijntjes vinden elkaar niet allemaal even leuk. Ik weet niet of je bekend bent met konijnenopvangen? Er zijn er best veel in Nederland en ze zitten bomvol met konijntjes die zitten te wachten op een goed huisje. Bij zo'n opvang kunnen ze het konijn van je zusje koppelen aan een ander konijntje dat er qua karakter goed bij past. Dan weet je zeker dat je straks niet met twee losse konijntjes zit die elkaar niet mogen... 

Maar het is wel belangrijk dat je ouders erachter staan en voldoende ruimte en geld hebben om voor twee konijnen te zorgen. Een koppeltje konijnen heeft minstens 4m2 nodig (dag én nacht). Met alleen een hok ben je er dus niet, er zal altijd een goed afgesloten en veilige ren bij moeten. Goed voer, vaccinaties, dierenartskosten als er ineens iets aan de hand is met één van de konijntjes...daar moet je allemaal rekening mee houden. Zoals @Eefje ook al zei: konijnen zijn best wel dure en kwetsbare huisdieren. Denk er samen met je ouders maar eens goed over na.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .