Ga naar inhoud

konijn en pup


pluizemama

Aanbevolen berichten

We hebben twee voedsters, die in een buitenhok zitten. Ze worden deze winter 2 jaar.

We staan al een tijdje op de wachtlijst voor een pup( border collie), en nu lijkt het toch te gaan lukken...

Maar ik twijfel enorm of het samen gaat met onze konijntjes.

Ze zitten afgesloten, houden van rust (slapen ganse dag)....

 

Iemand ervaring met honden in de tuin en konijnen in een afgesloten ren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago zei pluizemama:

We hebben twee voedsters, die in een buitenhok zitten. Ze worden deze winter 2 jaar.

We staan al een tijdje op de wachtlijst voor een pup( border collie), en nu lijkt het toch te gaan lukken...

Maar ik twijfel enorm of het samen gaat met onze konijntjes.

Ze zitten afgesloten, houden van rust (slapen ganse dag)....

 

Iemand ervaring met honden in de tuin en konijnen in een afgesloten ren?

Ik heb twee konijnen binnen wonen (achter een hek) en ik heb een 'gewone' Collie van iets meer dan een jaar oud. Wel uit een Amerikaanse lijn, dus het is een eh actief typje 😅 

 

Ik kan me je zorgen helemaal voorstellen, had ik ook. Zeker omdat ik nooit de konijnen naar buiten zou willen doen, maar ook nooit mijn pup terug zou willen brengen als het niet zou gaan. Maar het is me 100% meegevallen. Een van mijn twee konijnen werd echt niet blij van honden, als ik een hond had geaaid kroop ze helemaal bang weg. Toen mijn pup hier zijn eerste stapjes binnen zette werd er 1 keer gestampt, en als ze zich een avond wat meer verstopt hebben dan normaal is het veel. Ik denk dat binnen een week iedereen prima gewend was aan de nieuwe situatie. Ik heb de eerste maanden wel een extra hek voor het 'echte' hek gezet omdat ik bang was dat hij ze uit enthousiasme misschien zou krabben ofzo, maar ook dat was al heel snel niet meer nodig. Hij kijkt nu graag naar ze en af en toe probeert ie stiekeme likjes te geven door het hek.

 

Eerlijk gezegd, als ik jou was zou ik me er niet door laten tegenhouden. Collies, en volgens mij ook Border Collies, zijn over het algemeen hartstikke vriendelijk naar andere dieren. Het zijn drijvers/hoeders, geen jagers... Met goede voorbereiding en begeleiding zou ik het wel aandurven. Misschien wel een goede om mee te nemen uit wat voor lijn je pup komt. Als het een lijn is die echt volle bak gemaakt is voor het schapen drijven zou ik wel even specifieke informatie inwinnen over hoe dat over het algemeen met huisdieren gaat. Denk dat de konijnen er niet zoveel mee lijden maar als je hond zich de he-le dag blind zit te staren op de konijnen... 😅 Misschien minder fijn haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .