Sharron Geplaatst: 4 september 2021 Delen Geplaatst: 4 september 2021 Hoi! Mijn konijnen hebben een groot verblijf in de schuur die aan mijn woning vastzit met een kattenluik waar ze door naar buiten kunnen en daar een grote ren hebben. Nu staat de schuurdeur altijd open naar de bijkeuken en kunnen ze ook door de woning rondhuppelen en kunnen ze dus binnen en buiten. Nu is de temperatuur binnen en buiten nog hetzelfde maar als het straks kouder wordt moet ik kiezen of ik ze alleen in de schuur/buiten heb of dat ik ze binnen heb. Ze kunnen niet in de schuur/buiten en af en toe nog binnen rondhuppelen omdat het temperatuurverschil te groot is dan toch? Ik vind het zo gezellig als ze binnen rondhuppelen. En tot wanneer kan dit mbt het temperatuursverschil binnen/buiten? Alvast bedankt! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 4 september 2021 Delen Geplaatst: 4 september 2021 Klopt, je moet kiezen als er temperatuurverschil is. Of het één, of het ander. En dat moet je rond deze tijd van het jaar doen, voor half September. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sharron Geplaatst: 5 september 2021 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2021 Bedankt voor je reactie! Zou het eventueel kunnen om het kattenluik dicht te doen zodat ze niet naar buiten kunnen en dan in de schuur de deur altijd open te laten naar de bijkeuken (in de bijkeuken zit verwarming). Dan wordt het daar toch een stuk warmer dan de buitentemperatuur. Maar zal wel een paar graden schelen met de woonkamer maar het zal er nooit heel koud zijn dan zoals buiten. De schuur is ruim heeft gewoon een raam en een vloer erin het is een soort extra kamer aan de woning, alleen zonder verwarming maar wel dus in de bijkeuken en die deur staat altijd open zodat ze dus binnen kunnen huppelen. Zou dit mogelijk zijn? Alvast bedankt! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 5 september 2021 Delen Geplaatst: 5 september 2021 Het lijkt me inderdaad goed om het kattenluik af te sluiten, dat verschil met de schuur zal soms ook te groot zijn. Of je ze binnen kunt laten lopen als je de bijkeuken openlaat zul je zelf moeten aanvoelen. Een verschil van ongeveer 5 graden is prima. Als het meer is, dan kan dat de weerstand naar beneden halen waardoor sluimerende aandoeningen de kop op kunnen steken. Waarschijnlijk dat in de herfst het verschil niet zo groot is, in de winter wel. Het klinkt alsof ze in de schuur een fijn plekje hebben, er zou ook niets mis mee zijn als ze het grootste deel van de winter daar door zullen brengen. Als ze een verblijf hebben van minimaal 4 m2, dan is rondlopen een fijne bonus maar niet noodzakelijk. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sharron Geplaatst: 6 september 2021 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2021 Ja precies. Bedankt voor je reactie! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten