Ga naar inhoud

Vraag voor Julia


Francisca

Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

 

Ben een tijdje niet meer online geweest. Druk met van alles en nog wat. 

Helaas heeft Julia weer last van haar buikje. Ze is nu bij de dierenarts met Coco om hun gebitje te laten doen en ik heb aangegeven dat ze weer last heeft van haar buikje. Nu vroeg ik me af of dit misschien wat is: 

 

KipKep Woller Warmtekussen van babypark

 

als ik dat met een bandje klittenband om haar buikje vast maak. Of is dat niet slim? Ze ligt steeds op de grond op haar buik tegen de pijn. Zo zielig.

aangepast door Evee
link aangepast zodat er ook in de tekst staat waar het om gaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij lijkt wel veilig voor konijnen, maar vastmaken om haar buikje... nee dat zou ik niet doen. Je kunt beter je konijn laten kiezen of ze er op/tegenaan gaat liggen. Konijnen kunnen niet zweten (en dus makkelijk oververhitten), dus het is echt van belang dat ze kunnen lopen van de warmtebron als ze dat willen.

 

Ik denk eerlijk gezegd niet dat een konijn hier graag op gaat liggen. Zelf heb ik voor noodgevallen een elektrische warmtemat voor dieren (niet knaagproof), maar die gebruik ik eigenlijk nooit.

 

Is de oorzaak van de buikpijn bekend?

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet vastbinden hoor!

 

Ik zou voor een snuggle safe gaan. O.a. te koop in de webwinkel van BunnyBunch. Dan weet je zeker dat het veilig is voor konijnen, want ze slopen natuurlijk graag en dan moet het wel veilig zijn. Zo’n snuggle safe verwarm je in de magnetron en dan blijft hij een aantal uur warm. Het konijn moet altijd zelf kunnen kiezen of hij er op gaat liggen of niet. 

 

Hopelijk knapt ze snel weer op.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de reacties! 

Ik heb inderdaad ook wel een snugglesafe overwogen maar heb meerdere reviews gelezen van mensen waarbij het ding stuk knapte en de warme vloeistof overal zat. Dus ik dacht dan doe ik een warmte kussen of deken. Kan ook bijvoorbeeld met kersenpitten doen maar dat lijkt me minder lekker liggen. Ik kan natuurlijk ook gewoon een handdoek in de magnetron warm maken misschien...

 

Ze bleek een enorme haak aan haar kies te hebben die in haar wangetje prikte en een wondje heeft veroorzaakt. Buikpijn komt door gas en niet goed kunnen eten denk ik. Ik ga ze zo weer ophalen. Ik heb een kruik en koelpad neergelegd dan kan ze kiezen. En ik blijf bij haar in de buurt. Ze moet antibiotica en siseraldrops. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag mij echt af wie / waar dat gebeurd is. Ik gebruik zelf al 15 jaar snugglesafes en verkoop ze al 7 jaar in de webwinkel, en nooit is er één kapot gegaan. 

Ooit eens één gesmolten bij iemand die hem in de oven had gedaan ipv de magnetron, en schade aan één die hem op een metalen rekje in een combi magnetron had gelegd, die metalen draden smolten er in. Maar dat is dus beiden dan eigenlijk verkeerd gebruik, niet zomaar schade.

 

Nou zijn er tegenwoordig wel andere merken die ook warmtekussens voor konijnen verkopen, daar heb ik er zelf ook één van getest (trixie warmtekussen) maar die is na een uur al koud, en lijkt minder knaagproof. Ik zou dus wel echt een snugglesafe heatpad aanraden. 

 

Het kussen wat je post kan op zich wel als het konijn er niet van eet / aan knaagt. Maar ik denk dat ik het zelf toch niet zo veilig zou vinden, en vastmaken rondom het konijn zou ik zeker niet doen.

 

En het eens goed met de dierenarts bespreken, of je bepaalde middelen thuis op voorraad mag houden en eventueel toe kan dienen als het opnieuw voorkomt? Waaronder bijvoorbeeld pijnstillers en darmstimulans, afhankelijk van de oorzaak en waar het probleem precies zit? 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei Evee:

 

Nou zijn er tegenwoordig wel andere merken die ook warmtekussens voor konijnen verkopen, daar heb ik er zelf ook één van getest (trixie warmtekussen) maar die is na een uur al koud, en lijkt minder knaagproof. Ik zou dus wel echt een snugglesafe heatpad aanraden. 

 

Ik heb na de castratie van Fluffy vorig jaar ook zo’n trixie warmtekussen gekocht. Ik vind het echt een waardeloos ding, hij komt loei heet uit de magnetron en was binnen een uur (binnenshuis) al steen koud. Buiten doet hij helemaal niets.


De echte snuggle safe is dus naar jou idee wel beter? Dan denk ik toch dat ik die maar aanschaf. Gewoon omdat ik het fijn vind om zoiets in huis te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De snugglesafe komt ook wel warm uit de magnetron, maar die koelt af, en stabiliseert dan zijn warmte. En dat blijft echt lang warm. Gewoon een lekkere comfi-warmte. Niet heet, maar zeker ook niet koud. Echt lekkere knuffelwarmte.  Ik heb er wel eens in mijn bed gelegd als ik in de winter kou had, en na 7 a 8 uur is dat ding nog heerlijk comfortabel warm. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden zei Evee:

En het eens goed met de dierenarts bespreken, of je bepaalde middelen thuis op voorraad mag houden en eventueel toe kan dienen als het opnieuw voorkomt? Waaronder bijvoorbeeld pijnstillers en darmstimulans, afhankelijk van de oorzaak en waar het probleem precies zit? 

 

Ja ze krijgt standaard metacam 2x per dag en ik heb siseraldrops en infacol voor haar. Maar siseraldrops zijn echt heel moeilijk te geven want ze vindt ze erg vies. Al van alles geprobeerd maar ze trapt er niet in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Evee hoe groot is de Snugglesafe?

Ik kom hem op internet tegen in de grootte 21 cm en 25 cm. Of zou die 25 cm alleen de hoes zijn?

De Snugglesafe werd niet zo goed beoordeeld op zooplus. Vandaar mijn twijfels.

 

Julia ligt nu tegen de kruik aan te slapen.

Coco ligt meer naar de coolpad toe. Nu kan het wel de kruik omdat ik gewoon op de bank lig en ze in de gaten kan houden maar snachts is het niet handig dan is een Snugglesafe misschien toch handiger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago zei Francisca:

Hoi hoi,

 

Ben een tijdje niet meer online geweest. Druk met van alles en nog wat. 

Helaas heeft Julia weer last van haar buikje. Ze is nu bij de dierenarts met Coco om hun gebitje te laten doen en ik heb aangegeven dat ze weer last heeft van haar buikje. Nu vroeg ik me af of dit misschien wat is: 

 

KipKep Woller Warmtekussen van babypark

 

als ik dat met een bandje klittenband om haar buikje vast maak. Of is dat niet slim? Ze ligt steeds op de grond op haar buik tegen de pijn. Zo zielig.

Ik heb zo'n kipkep woller in huis en zou het zelf nooit bij de konijnen leggen. De stof is kwetsbaarder dan die van een handdoek en een handdoek hebben ze zo kapot hier 😅  Vastmaken aan een konijn zou ik vanwege het gewicht alleen al van dat ding ook echt nooit doen. Voor mensen is hij wel echt heel fijn. 😉

aangepast door Ot&Sien
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .