Ga naar inhoud

Geschikt extra schuilhuisje voor konijnen

mammafelina
 Delen

Aanbevolen berichten

Dat ligt denk ik een beetje aan je verdere verblijf en wat je zelf wil. Er hoeft geen bodem in te zitten om er bodembedekking in te doen 😉 Maar dan lopen ze het er wel meer uit.

Ik zou wel opletten dat de bodem wel droog is. Als je dus een vrij beschutte ren hebt, is dit prima. Maar als je ren heel open is en bij regen alles nat is, dan zou ik liever iets met bodem kiezen.

Ik maak je vraag even los van het café, omdat ik denk dat het op zich w el een vraag is waar meer mensen iets aan hebben 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze huisjes hebben ze op de opvang ook, zijn erg fijn als schuilplekje. Maar als het doel is een echt warm holletje in de winter vol met stro, dan zou ik persoonlijk gaan voor iets met bodem en eventueel zelfs op pootjes. 

Ik heb laatst deze gehaald, ben er erg blij mee als basis schuilhuis voor de pleegkonijnen. Misschien dat ik er voor Artemis en Apollo ook een haal als hun nieuwe hok klaar is.

Screenshot_20210902-112143_Chrome.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden zei Evee:

Dat ligt denk ik een beetje aan je verdere verblijf en wat je zelf wil. Er hoeft geen bodem in te zitten om er bodembedekking in te doen 😉 Maar dan lopen ze het er wel meer uit.

Ik zou wel opletten dat de bodem wel droog is. Als je dus een vrij beschutte ren hebt, is dit prima. Maar als je ren heel open is en bij regen alles nat is, dan zou ik liever iets met bodem kiezen.

Ik maak je vraag even los van het café, omdat ik denk dat het op zich w el een vraag is waar meer mensen iets aan hebben 😉

Hij gaat echt dienen als extra schuilhuisje naast de dogvilla.

We gaan de zijkanten van de ren binnenkort dicht maken zodat hij nog beter droog blijft als het regent.

De tegels blijven natuurlijk wel koud. Bodembedekking zo op de straat vind ik niks, vooral omdat de kids dat allemaal mee naar binnen lopen als ze bij de nijnen zijn geweest.

Hahaha. Ik was aan het twijfelen om er een nieuw topic voor te starten, maar uiteindelijk toch in het café gezet. Prima dat jij het alsnog een eigen topic hebt gegeven als dat mede BB’ers kan helpen 👍🏻

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden zei happy211:

Deze huisjes hebben ze op de opvang ook, zijn erg fijn als schuilplekje. Maar als het doel is een echt warm holletje in de winter vol met stro, dan zou ik persoonlijk gaan voor iets met bodem en eventueel zelfs op pootjes. 

Ik heb laatst deze gehaald, ben er erg blij mee als basis schuilhuis voor de pleegkonijnen. Misschien dat ik er voor Artemis en Apollo ook een haal als hun nieuwe hok klaar is.

Deze ziet er mooi uit. Even googelen 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Ik heb het Kerbl huis, in groot en klein formaat en de (pleeg)konijnen zijn fan! Het is wel ‘zacht’ hout, net als het Trixie huis hierboven, weet niet of je erge knagers hebt? Anders is de cat cube ook een hele goede optie (heb daar ook twee van haha). 😁

Ja, ik heb behoorlijke knagers 🙈

Ik heb een catcube en daar zitten ze graag in. Misschien even kijken of ik er daar nog 1 van bij ga kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Zo’n grasmatje eronder is misschien nog een optie als je toch een soort van ‘bodem’ wil hebben. Ik had eerder trouwens een soortgelijk hok als Happy hierboven post, maar Lewis had daar binnen de kortste keren de hele bodem uitgeknaagd. Ik zou die zelf dus niet zo snel meer kopen.

Laten ze bij jou dat grasmatje heel? Hier liggen alleen nog een paar losse sprieten 😅

Hahaha! Dat zie ik Pip ook nog wel doen 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei happy211:

Ik heb vorig jaar ook deze op het oog gehad, maar ben uiteindelijk voor de Dogvilla gegaan omdat er toen meerdere mensen aangaven dat dit niet zo'n sterk hok is en buiten waarschijnlijk niet heel lang mee zal gaan. Naast de Dogvilla heb ik een Cat Cube in de ren staan....én een houten Kerbl huisje met twee uitgangen. Overdag zitten mijn konijnen meestal in de Cat Cube, 's nachts vaak in de Dogvilla. In het Kerbl huisje heb ik in de winter een dikke laag stro en soms zo'n grasmatje eronder. Dan zitten ze er wel erg graag in moet ik zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .