Ga naar inhoud

EC behandeling - hoe verder


AppaMomo

Aanbevolen berichten

Mijn kleine Appa heeft EC (nadat hij al snot, blaasgruis en een middenoorontsteking heeft gehad. Ik durf zijn dierenarts rekeningen niet op te tellen en ik heb m pas een jaar). 
 

18 juni heb ik Panacur opgehaald, Appa’s hoofdje was toen een klein beetje scheef, verder had hij nergens last van. We zijn toen begonnen met twee maal daags een verhoogde dosering 14 dagen lang. 
Ook heb ik toen 3 dagen achter elkaar Dexamethason injecties gehaald. 
Het leek allemaal veel slechter te gaan in eerste instantie. Hij kon niet meer lopen zonder te vallen, maar ik las dat het gebruikelijk is dat het eerst slechter gaat voordat het beter gaat dus ik gaf mezelf een deadline voor ik er een einde aan zou maken. Gelukkig ging het snel beter met behulp van Dexacortone pillen!!

 

Appa racet weer als een gek en valt niet meer om dus ik ben super blij. Alleen zn hoofdje is nog scheef. De dierenarts zegt dat we volgende week mogen proberen te stoppen met de Panacur omdat we het al zo lang geven. Ze denkt dat hij misschien gewend is geraakt aan zn kopstand maar dat het niet meer direct EC is. Misschien is de Panacur net het stressmomentje op de dag dat volledige genezing tegenhoudt. Hij haat het namelijk. 

Nu is mijn vraag of dat heel dom is, om te stoppen met Panacur op dit moment. 
Ook vraag ik mij af of ik nog iets voor m kan doen waardoor zn hoofdje rechter zou worden. Op hoge dingen springen durft hij niet zo goed op deze manier. Hij ziet natuurlijk ook minder omdat zn ene oogje naar de grond kijkt. 
 

Hoop dat jullie tips hebben! Alvast bedankt 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit even te tellen, maar dan zou je ruime 2 maanden panacur geven... ja dan kun je er voor kiezen om te proberen te stoppen. Mochten de klachten dan weer verergeren is het verstandig om direct weer te beginnen. Het advies is over het algemeen 2 weken hoge dosis en 2 tot een maand onderhoudsdosis (kan ook langer, wanneer nodig).

 

Of zijn kopje nog weer rechter komt te staan is afwachten, zijn middenoorontsteking is wel helemaal over?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad echt al een lange periode. We geven nu 2x daags 0,9ml, zijn begonnen met 2x daags 1,8ml. Fijn dat jij ook denkt dat we kunnen proberen te stoppen. Ik heb nog Panacur genoeg dus ik houd het sowieso bij de hand. 

Zijn middenoorontsteking had hij in februari. In maart was er geen spoor meer van te bekennen.

Vorige week heeft de dierenarts ook nog even gekeken maar zn oor is helemaal schoon. 
 

Ik begrijp dat zn hoofd misschien nooit meer helemaal recht staat, maar ik hoopte voor hem dat het wel iets rechter zou worden dan dat het nu is.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .