Ga naar inhoud

Mandevilla/Sundaville


Shivaya

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Wij hebben een sundaville/mandevilla plant van vrienden gekregen. Een enorm mooie plant die goed groeit en tot nu toe uit het bereik van de konijnen wist te blijven maar nu hebben de konijnen er toch een weg naartoe gevonden. Ik had gelezen dat het sap giftig is en mijn gezond verstand zegt me dat ik deze plant bij de konijnen weg moet houden, maar ik kan nergens vinden of het ook giftig is voor konijnen of alleen voor mensen? Weet iemand toevallig of deze plant gevaarlijk is voor konijnen? Voor hetzelfde geld loop ik die plant voor niks te verplaatsen. Ik heb hem nu zo hoog geplaatst dat de konijnen er niet bij kunnen maar dat is natuurlijk een kwestie van tijd en anders zal ik hem misschien helemaal uit de tuin moeten halen (Misschien dat ik hem gewoon voor de deur ga zetten).

 

Dankje! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou hem lekker uit de buurt van de konijnen houden. Het is geen erg giftige plant zo te zien, maar kan irritatie en spijsverteringsproblemen veroorzaken. Het advies is om hem uit de buurt van kinderen en huisdieren te houden. Ik denk dat je onderbuik gevoel wat dat betreft dus goed is, lekker bij de deur neerzetten zou ik zeggen 🙂

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .