Ga naar inhoud

Hoe vind ik goeie baasjes voor de kleintjes?

Ina22
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Een tijdje terug heb ik een onverwacht nestje gehad nadat ik, zo bleek, een zwangere voedster in huis genomen heb. (voor achtergrond, zie mijn vorige topic https://www.bunnybunch.nl/forums/topic/91731-lijkt-alsof-jongen-niet-gevoed-worden/)

De 6 baby konijntjes zijn allemaal mooie, gezonde en vooral schattige tieners geworden van nu 3,5 maand oud. 

Ik wil graag goeie en lieve mensen vinden die ze willen overnemen, mensen die het konijnenbelang voorop stellen. Het liefst gaan ze per 2 weg, tenzij een andere eigenaar ze wil koppelen aan hun andere konijn(en).

Hebben jullie tips hoe je lieve baasjes vindt? Ik ken zelf geen konijnen eigenaren dus kan ze ook niet aan vrienden/kennissen weggeven.

IMG_3201.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een schatjes!

Het is vrees ik heel moeilijk om goede baasjes voor ze te vinden... 

Zitten de rammen gescheiden van de voedsters? Ze zijn nu vruchtbaar. 

Hoeveel rammen en hoeveel voedsters zijn het? En is dat recentelijk nogmaals gecontroleerd? Het is vrij lastig om te zien. 

Als ik jou was zou ik 1 ram houden. Die laten castreren. Daarna nog 14 dagen wachten ivm vruchtbaarheid en hem dan aan de moeder koppelen. Dan is je voedster ook niet meer alleen. Ik neem aan dat je haar wilt houden.

Maar dan heb je er dus nog 5 over om goede baasjes voor te vinden... Het vervelende is dat je ongecastreerde rammen niet kan koppelen. Ze moeten echt eerst gecastreerd worden voor ze ook maar kennis kunnen maken met een voedster. 2 ongecastreerde rammen samen houden is geen optie, dat wordt op den duur vechten op leven en dood.

Als je iemand vindt die een koppel van je wil overnemen dan geef je een voedster en een ram los van elkaar mee. Dan moet het nieuwe baasje het rammetje eerst laten castreren, dan nog 14 dagen wachten ivm vruchtbaarheid, en dan kunnen ze pas gekoppeld worden. Dat is dus wel een risico voor zo’n nieuw baasje. De koppeling heeft bij jonge konijnen wel een grote kans van slagen, maar je weet dan niet zeker of de konijnen elkaar leuk blijven vinden als ze eenmaal volwassen worden en hun karakters naar voren komen. En wat doet zo’n baasje dan? Sowieso moet je maar afwachten of de nieuwe baasjes de rammen ook daadwerkelijk gaan laten castreren.

2 voedsters samen is ook geen goed idee. Als ze nog heel jong zijn gaat het vaak wel, maar heel vaak gaan ze op volwassen leeftijd vroeg of laat toch vechten. 

Wil je het goed doen, dan zou je de rammen eerst zelf moeten laten castreren. Maar ja, daar zit wel een kostenplaatje aan vast. Ik kan me voorstellen dat je daar ook niet op zit te wachten. 

Je zou sowieso contact op kunnen nemen met een goede konijnenopvang. Misschien kunnen zij je helpen. Hier vind je een lijst met konijnenopvangen: https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnenopvang-asiel-lijst

Zet konijnen sowieso nooit gratis op Marktplaats of iets dergelijks. Ook slangenhouders komen zo aan ‘voer’ voor hun slangen. En je trekt dan ook niet de goede baasjes aan. Mensen doen zich soms ook heel anders voor dan ze zijn. 

aangepast door Lienappelsien
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een super tips, Lienappelsien, dankjewel! De jongens en meisjes zitten nu inderdaad apart, 3 voedstertjes en 3 rammetjes zijn het. 

Het liefst zou ik ze inderdaad nu zsm castreren, maar bij mijn vertrouwde dierenarts in centrum Amsterdam kost dat 135 euro per konijntje, behoorlijk prijzig voor mij. Ik probeer nu een beetje te kijken of deze prijs echt nodig is voor het castreren of dat het vooral zo hoog is door zoiets als de hoge huur van de dierenarts o.i.d.. 

En gadver, wat naar van die slangenhouders. Ik dacht inderdaad al dat je bij Marktplaats de verkeerde types gaat aantrekken.. Ik ga zeker even contact opnemen met de konijnenopvang, dat is een slim idee. 

Bedankt! 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is echt heel duur voor het castreren van een ram. De opvang weet ook vast wel een goede konijnkundige dierenarts. En anders zou je eens op deze lijst kunnen kijken:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/lijst-met-konijnkundige-dierenartsen

En voor de zekerheid de lijst met opvangen:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnenopvang-asiel-lijst

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk om te horen.

Voor castratie van een ram is dat inderdaad heel veel. De helft is vaak een reëel bedrag bij de meeste dierenartsen. Het helpt voor de prijs vast ook niet mee dat je dierenarts in het centrum van Amsterdam zit.

Wie weet wil een dierenarts ook nog wat verder aan de prijs doen als je ze alle 3 laat castreren. Al blijft het dan nog steeds een aardige uitgave. 

Leg je verhaal eens voor aan een goede(!) konijnenopvang. Zij kunnen me misschien helpen met praktische dingen. Je kan ze ook aan een konijnenopvang afstaan. Als je dat bij een goede konijnenopvang doet dan weet je zeker dat ze goed terechtkomen. Je betaalt dan afstandsgeld, maar zij laten de rammen dan castreren, ze worden allemaal nagekeken door de dierenarts en ze worden volledig gevaccineerd. Je hebt via de opvang de grootste kans dat ze goed terecht komen. Er worden door de opvang veel eisen aan nieuwe konijnenbaasjes gesteld. Denk aan dat ze altijd in koppels worden uitgeplaatst (samen, of zorgvuldig worden gekoppeld als iemand een maatje voor zijn konijn zoekt), dus nooit alleen, en er worden eisen gesteld aan de ruimte die ze krijgen. Het probleem is alleen wel dat veel opvangen nu vol zitten en met wachtlijsten werken. In welke regio woon je? Dan kunnen we je misschien een goede opvang adviseren. 

• Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago zei Marjoleink:

Dat is echt heel duur voor het castreren van een ram. De opvang weet ook vast wel een goede konijnkundige dierenarts. En anders zou je eens op deze lijst kunnen kijken:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/lijst-met-konijnkundige-dierenartsen

En voor de zekerheid de lijst met opvangen:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnenopvang-asiel-lijst

Goed om te weten dat dat dus echt duur is. Ik zal inderdaad even kijken welke konijnkundige arts redelijk in de buurt zit en wat hun prijzen zijn. Bedankt voor de linkjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago zei Lienappelsien:

Leuk om te horen.

Voor castratie van een ram is dat inderdaad heel veel. De helft is vaak een reëel bedrag bij de meeste dierenartsen. Het helpt voor de prijs vast ook niet mee dat je dierenarts in het centrum van Amsterdam zit.

Wie weet wil een dierenarts ook nog wat verder aan de prijs doen als je ze alle 3 laat castreren. Al blijft het dan nog steeds een aardige uitgave. 

Leg je verhaal eens voor aan een goede(!) konijnenopvang. Zij kunnen me misschien helpen met praktische dingen. Je kan ze ook aan een konijnenopvang afstaan. Als je dat bij een goede konijnenopvang doet dan weet je zeker dat ze goed terechtkomen. Je betaalt dan afstandsgeld, maar zij laten de rammen dan castreren, ze worden allemaal nagekeken door de dierenarts en ze worden volledig gevaccineerd. Je hebt via de opvang de grootste kans dat ze goed terecht komen. Er worden door de opvang veel eisen aan nieuwe konijnenbaasjes gesteld. Denk aan dat ze altijd in koppels worden uitgeplaatst (samen, of zorgvuldig worden gekoppeld als iemand een maatje voor zijn konijn zoekt), dus nooit alleen, en er worden eisen gesteld aan de ruimte die ze krijgen. Het probleem is alleen wel dat veel opvangen nu vol zitten en met wachtlijsten werken. In welke regio woon je? Dan kunnen we je misschien een goede opvang adviseren. 

Als je het zo uitlegt klinkt een konijnenopvang inderdaad erg goed. Precies wat ik zoek: het vertrouwen dat ze goed terecht komen. En het afstandsgeld is het dan volledig waard. Ik woon zelf ook in Amsterdam, en ik weet dat hier de DOA zit, maar die zullen hoogstwaarschijnlijk lange wachtlijsten hebben (zal het ze morgen even vragen). Kennen jullie nog andere goede opvangen in de regio? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf goede ervaringen met konijnen opvang Hillegom.

Ze plaatsen konijnen alleen in tweetallen uit of helpen met het koppelen als iemand al 1 konijn heeft. Zowel rammen als voedsters worden voor uitplaatsing gecastreerd, gevaccineerd en gecontroleerd door de dierenarts.

Er worden eisen gesteld aan het verblijf waar de beestjes terecht komen en je krijgt een konijn echt niet zomaar mee.

Ik zelf heb mijn ram daar laten koppelen aan een voedster.

Hele aardige medewerkers en ik kan ze altijd mailen als ik vragen heb.

Hillegom is ongeveer een half uur rijden vanuit Amsterdam, dus prima te doen.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago zei mammafelina:

Ik heb zelf goede ervaringen met konijnen opvang Hillegom.

Ze plaatsen konijnen alleen in tweetallen uit of helpen met het koppelen als iemand al 1 konijn heeft. Zowel rammen als voedsters worden voor uitplaatsing gecastreerd, gevaccineerd en gecontroleerd door de dierenarts.

Er worden eisen gesteld aan het verblijf waar de beestjes terecht komen en je krijgt een konijn echt niet zomaar mee.

Ik zelf heb mijn ram daar laten koppelen aan een voedster.

Hele aardige medewerkers en ik kan ze altijd mailen als ik vragen heb.

Hillegom is ongeveer een half uur rijden vanuit Amsterdam, dus prima te doen.

Dat klinkt goed, ik ga ze een berichtje sturen! 😁

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dierenarts in het centrum van Amsterdam zit is het inderdaad logisch dat je in/rond Amsterdam woont 🤣

Ja, een goede konijnenopvang is echt een goede keuze. Het klinkt in eerste instantie vaak zielig, maar dat is het dus juíst niet. Via hun heb je de grootste kans dat de konijnen goed terecht komen. Mits het dus een goede konijnenopvang is, want er zijn er ook die zichzelf opvang noemen maar de rammen niet laten castreren en maar wat aanmodderen, alleen als doorgeefluik fungeren, of zelfs zelf konijnen fokken. Dat noemen wij geen konijnenopvang (maar zij zichzelf dus soms wel). 

DOA is een opvang waar een inmiddels niet meer zo actief BunnyBunchlid vrijwilliger is. Ik denk dat dat wel een goede is, maar die zal inderdaad vast propvol zitten. Van Hillegom heb ik inderdaad wel een aantal goede verhalen gehoord. Volgens mij zit er verder niet zoveel in Noord-Holland. Dan kom je al gauw in Zuid-Holland, zoals het Knaagspoor in Ridderkerk. Of Animal Home in Zoetermeer. 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En het Knaaghof in Rijswijk, dat is vanaf Amsterdam nog iets dichterbij, maar ook erg ver. Knaaghof en Knaagspoor zijn trouwens allebei goed, maar het Knaagspoor zit op het moment bomvol babies (echt babyboom!). Hopelijk is er een plekje in Hillegom. Fijn dat je contact opneemt met een opvang, als je wil dat ze goed terecht komen is dat zeker de beste keuze die je kan maken. Hoe moeilijk dat ook is en hoe zielig het ook lijkt.

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips iedereen! Ik heb vandaag rondgemaild, maar blijkbaar hebben asielen onderling de afspraak dat ze alleen dieren aannemen en weggeven uit eigen regio. En in de regio rond Amsterdam blijven er dan maar 2 over (die beide nog niet geantwoord hebben). Dus dat is best lastig als zij allebei een lange wachtlijst hebben...

De mensen bij Hillegom waren inderdaad erg aardig, maar zij zeiden dat ze binnenkonijntjes nu niet meer aannemen tot in het voorjaar ivm het wennen aan de buitentemperatuur en de winter die eraan komt. Dus het wordt nog even flink doorzoeken (tenzij het te doen is met de wachtlijsten in Amsterdam).

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden zei Ina22:

maar blijkbaar hebben asielen onderling de afspraak dat ze alleen dieren aannemen en weggeven uit eigen regio

Misschien kan je een klacht indienen bij de NMA, ze verkopen uiteindelijk verkapt dieren net als in een dierenwinkel.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Ina22:

De mensen bij Hillegom waren inderdaad erg aardig, maar zij zeiden dat ze binnenkonijntjes nu niet meer aannemen tot in het voorjaar ivm het wennen aan de buitentemperatuur en de winter die eraan komt. 

Ah balen dat ze geen binnen konijnen aan kunnen nemen. Succes met door zoeken!

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herken het overigens niet dat opvangen alleen konijnen afstaan als je in hun regio woont. Veel BunnyBunchers gaan naar andere provincies om een konijn te adopteren.

Maar het zou kunnen dat ze andere regels hanteren als je konijnen aan de opvang wil afstaan. Al zal dat ook per regio en opvang verschillen. Ik denk dat het de moeite waard is om meerdere opvangen een berichtje te sturen met je verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat die regels inderdaad verschillen @Lienappelsien en er zijn omdat de wachtlijsten anders extreem lang worden, dat je dus wel overal mag adopteren. Maar dat ze voor afstand alleen konijnen uit hun regio aannemen, en voor konijnen uit andere regio's doorverwijzen naar de collega opvangen. 

Er is meer aanbod van afstandsdieren dan vraag naar adopties over het algemeen, helaas. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago zei Lienappelsien:

Ik herken het overigens niet dat opvangen alleen konijnen afstaan als je in hun regio woont. Veel BunnyBunchers gaan naar andere provincies om een konijn te adopteren.

Maar het zou kunnen dat ze andere regels hanteren als je konijnen aan de opvang wil afstaan. Al zal dat ook per regio en opvang verschillen. Ik denk dat het de moeite waard is om meerdere opvangen een berichtje te sturen met je verhaal.

Jaa, ik denk dat het inderdaad is wat Evee zegt. Ik heb er een aantal in Noord-Holland gemaild en de meeste zeggen dat ze alleen dieren uit hun eigen regio aannemen. maar ze zeggen er ook meestal bij dat dat is omdat ze bomvol zitten. Maar ja ik zal zeker blijven mailen naar anderen, wieweet zit er eentje tussen die mijn nijntjes wel willen overnemen!

De dierenopvang in Amsterdam zeggen dat ze zo vol zitten dat ze helemaal geen konijnen meer aannemen helaas! Maar ze stuurden mij wel een linkje van ''verhuisdieren'' (https://verhuisdieren.nl/?gclid=Cj0KCQjwpdqDBhCSARIsAEUJ0hMnA54YzPKvx6yIztxMuxOqoC5_hFNrdmUkz6nAA1t6aVdscCfxaigaAgeyEALw_wcB). Iemand daar ooit van gehoord? Het lijkt op een soort mix tussen dieren Tinder en Marktplaats....waarbij je je dier kan plaatsen en er dan 'matches' worden gevonden voor je 😅. Wellicht is het wel te vertrouwen, gezien de opvang het doorstuurt? Ben benieuwd of iemand het kent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vriendin van mij heeft laatst via die site een kat geadopteerd, het zag er wel betrouwbaar uit. Voor haar was het erg prettig want bij asielen zijn soms lange wachttijden voor katten en voor de baasjes was het fijn dat ze zelf de keuze konden maken wie hun katten zou overnemen en konden die in de tussentijd rustig in hun eigen omgeving blijven. 

Voor konijnen weet ik niet of mensen die site zullen vinden, omdat er zoveel andere plaatsen zijn zoals opvangen, de website van de dierenbescherming en helaas dingen als marktplaats en tuincentra. Als je ze toch op die site plaatst, zou ik de eisen van opvangen (qua verblijf, dat de rammen sowieso gecastreerd moeten worden en alle konijnen een maatje moeten krijgen) als uitgangspunt gebruiken en ook doorgeven aan mensen die interesse tonen. En als je een goed thuis vindt, ook links meesturen naar bijvoorbeeld jouw konijnkundige dierenarts (en waarom dat belangrijk is), een opvang mochten de konijnen in de puberteit toch niet matchen en misschien de informatieve artikelen op deze site, zodat ze in ieder geval ook goede informatie meekrijgen.

Zo zou je het ook op marktplaats kunnen aanpakken, maar daar heb je misschien meer mensen die mooi ja knikken op castratie en een maatje, maar het vervolgens toch niet doen. Dan zou ik er ook zeker zorgen dat ze zijn ingeënt en dat ook als verkoops-/adoptieprijs bij de advertentie zetten, dan filter je hopelijk al een deel van de mindere reacties weg, die kiezen dan wel een goedkopere advertentie om op te reageren.

Je zou ook toch kunnen doorzoeken naar een goedkopere dierenarts voor castraties, dan heb je het zelf meer in de hand. Dan kun je zelf al koppeltjes maken of mensen laten speeddaten als ze komen voor de jonge konijnen. Als je de kosten van de castratie (deels) doorrekent in de prijs, wat op verhuisdieren al vrij normaal is, dan filter je nog meer op echt geïnteresseerde mensen.

Je kunt je ook op de wachtlijst van de opvang laten zetten terwijl je zelf ook zoekt. Mocht jouw zoektocht niet lukken, omdat de goede toekomstige baasjes wel naar opvangen gaan, dan kun je daar uiteindelijk toch terecht.

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei happy211:

Een vriendin van mij heeft laatst via die site een kat geadopteerd, het zag er wel betrouwbaar uit. Voor haar was het erg prettig want bij asielen zijn soms lange wachttijden voor katten en voor de baasjes was het fijn dat ze zelf de keuze konden maken wie hun katten zou overnemen en konden die in de tussentijd rustig in hun eigen omgeving blijven. 

Voor konijnen weet ik niet of mensen die site zullen vinden, omdat er zoveel andere plaatsen zijn zoals opvangen, de website van de dierenbescherming en helaas dingen als marktplaats en tuincentra. Als je ze toch op die site plaatst, zou ik de eisen van opvangen (qua verblijf, dat de rammen sowieso gecastreerd moeten worden en alle konijnen een maatje moeten krijgen) als uitgangspunt gebruiken en ook doorgeven aan mensen die interesse tonen. En als je een goed thuis vindt, ook links meesturen naar bijvoorbeeld jouw konijnkundige dierenarts (en waarom dat belangrijk is), een opvang mochten de konijnen in de puberteit toch niet matchen en misschien de informatieve artikelen op deze site, zodat ze in ieder geval ook goede informatie meekrijgen.

Zo zou je het ook op marktplaats kunnen aanpakken, maar daar heb je misschien meer mensen die mooi ja knikken op castratie en een maatje, maar het vervolgens toch niet doen. Dan zou ik er ook zeker zorgen dat ze zijn ingeënt en dat ook als verkoops-/adoptieprijs bij de advertentie zetten, dan filter je hopelijk al een deel van de mindere reacties weg, die kiezen dan wel een goedkopere advertentie om op te reageren.

Je zou ook toch kunnen doorzoeken naar een goedkopere dierenarts voor castraties, dan heb je het zelf meer in de hand. Dan kun je zelf al koppeltjes maken of mensen laten speeddaten als ze komen voor de jonge konijnen. Als je de kosten van de castratie (deels) doorrekent in de prijs, wat op verhuisdieren al vrij normaal is, dan filter je nog meer op echt geïnteresseerde mensen.

Je kunt je ook op de wachtlijst van de opvang laten zetten terwijl je zelf ook zoekt. Mocht jouw zoektocht niet lukken, omdat de goede toekomstige baasjes wel naar opvangen gaan, dan kun je daar uiteindelijk toch terecht.

Goed punt. Ik zal het eens op deze site proberen en dan kijken of er serieuze geïnteresseerden op af komen. En zeker dezelfde eisen stellen als bij het asiel, da's eigenlijk het belangrijkste. Opzich is het ook wel handig om direct contact te hebben met de toekomstige eigenaren, ipv via het asiel. Zo kan ik als het ware nog 'nazorg' leveren middels tips en advies, omdat ik de konijntjes nu goed ken. Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

O jee, ik had natuurlijk niet op die website moeten kijken! 😉 

Maar wat Marjolein zegt is het in principe niet heel anders dan marktplaats. Misschien iets minder impulsaankoopgericht.

Ik zou Happy’s punten zeker meenemen! Als je de rammen zelf laat castreren kan je die kosten, liefst met vaccinaties erbij, grotendeels doorrekenen aan de nieuwe baasjes. Dan heb je meer kans dat ze goed terecht komen doordat:

a. de rammen direct aan een voedster (de jouwe of een van het nieuwe baasje) gekoppeld kunnen worden, dat zou ik als eis stellen en er zelf bij willen zijn (als het met een ander konijn is),

en b. de mensen die er wat meer voor willen betalen dat dan bewust doen en niet heel goedkoop even een konijn kopen.

Je hebt dan wel het gedoe dat je ze zelf moet laten castreren, en kans dat het een tijdje duurt voor je geschikte baasjes hebt. 

• Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een update! 🙃 Het Dierenbeschermingscentrum Amersfoort heeft plek voor mijn Amsterdamse konijntjes en hun wachttijden zijn prima te doen! Bij hun zijn de extra castratiekosten 30 euro dus dat lijkt mij het handigst (tenzij het te traumatisch is om ze te laten verhuizen en dan meteen ook daar zo'n heftige operatie, zit ik nu te denken...)

Opzich ziet deze opvang er prima uit, vrij groot en schoon - al zie ik nauwelijks fotos van de konijnenverblijven. Mocht iemand ervaring hebben met deze opvang, dan hoor ik het natuurlijk graag!! 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klinkt goed! 

Ik ken Het Dierenbeschermingscentrum Amersfoort zelf niet, dus kan niet beoordelen hoe het er daar aan toe gaat. Er staat niet heel veel info op de website. Wel zie ik als ik op een aantal foto’s klik dat er bij de rammen steeds staat ‘gecastreerd: ja’ en bij rammen en voedsters ‘moet bij soortgenoten: ja’. Dus ik neem aan dat ze konijnen nooit alleen uitplaatsen, ook omdat er bij de vakantieopvang staat dat ze geen losse konijnen voor vakantieopvang aannemen, alleen koppels. En ik lees:

Konijnen en knaagdieren die langere tijd in de opvang verblijven worden juist gekoppeld aan een soortgenoot om natuurlijk sociaal gedrag te kunnen uiten. Dat is positief! 

Er staat alleen nergens of ze ook plaatsingseisen stellen aan de grootte van het verblijf van de toekomstige baasjes. Dat vind ik heel belangrijk en zou ik even navragen. 

Wie weet heeft er hier iemand ervaring met deze opvang en deelt die dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Lienappelsien:

Dat klinkt goed! 

Ik ken Het Dierenbeschermingscentrum Amersfoort zelf niet, dus kan niet beoordelen hoe het er daar aan toe gaat. Er staat niet heel veel info op de website. Wel zie ik als ik op een aantal foto’s klik dat er bij de rammen steeds staat ‘gecastreerd: ja’ en bij rammen en voedsters ‘moet bij soortgenoten: ja’. Dus ik neem aan dat ze konijnen nooit alleen uitplaatsen, ook omdat er bij de vakantieopvang staat dat ze geen losse konijnen voor vakantieopvang aannemen, alleen koppels. En ik lees:

Konijnen en knaagdieren die langere tijd in de opvang verblijven worden juist gekoppeld aan een soortgenoot om natuurlijk sociaal gedrag te kunnen uiten. Dat is positief! 

Er staat alleen nergens of ze ook plaatsingseisen stellen aan de grootte van het verblijf van de toekomstige baasjes. Dat vind ik heel belangrijk en zou ik even navragen. 

Wie weet heeft er hier iemand ervaring met deze opvang en deelt die dat.

Dat is inderdaad een goed punt. In de mail stond inderdaad wel dat ze de dieren sowieso alleen samen uitplaatsen. Maar er zijn natuurlijk meer eisen dan dat die belangrijk zijn. Ik zal ze even bellen om dat na te vragen. Wederom bedankt 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .