RHV Geplaatst: 30 augustus 2021 Delen Geplaatst: 30 augustus 2021 Hoi allemaal, vorig jaar heb ik 2 konijnen aangeschaft genaamd Lucky en Magic. Ze hebben overdag de hele dag toegang tot een mega grote ren met mogelijkheid om hun nachthok in te gaan. Ze krijgen 's ochtends eten en de hele dag hebben ze toegang tot hooi. Toen we ze net hadden had ik ontzettend veel aandacht voor ze en knuffelde ik heel veel met ze enzo, alleen toen in de winter kwam ik een stuk minder bij ze. Ze zijn nog wel de hele dag buiten en krijgen genoeg eten en drinken alleen ik had grwkon geen zin om ze aandacht te geven. Nu heb ik wel weer heel veel zin om metze bezig te gaan maar ik heb gewoon het gevoel dat het te laat is en dat ik een slecht baasje ben enzo. Ik ben een ontzettende dieren vriend maar ik weet niet zo goed waarom ik geen zin had om ze aandacht te geven... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 30 augustus 2021 Delen Geplaatst: 30 augustus 2021 Konijnen hebben niet echt aandacht van mensen nodig, als ze maar een konijnenmaatje hebben. Ze hebben genoeg aan elkaar. Zolang ze genoeg te eten en te drinken krijgen en je ze vaak genoeg even ziet om te kijken of ze gezond zijn zit je wel goed hoor! Mijn enige vraag nav je berichtje is: zitten ze snachts in het hok, of mogen ze dan ook in de ren? Als ze 24/7 de ruimte hebben in een veilig verblijf, een maatje, goed voer, hooi, water en je hebt oog voor hun gezondheid (een onderneemt direct actie wanneer je iets afwijkends opvalt), dan ben je een prima konijnenbaasje 👍. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RHV Geplaatst: 30 augustus 2021 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2021 13 minuten geleden zei Eefje: Konijnen hebben niet echt aandacht van mensen nodig, als ze maar een konijnenmaatje hebben. Ze hebben genoeg aan elkaar. Zolang ze genoeg te eten en te drinken krijgen en je ze vaak genoeg even ziet om te kijken of ze gezond zijn zit je wel goed hoor! Mijn enige vraag nav je berichtje is: zitten ze snachts in het hok, of mogen ze dan ook in de ren? Als ze 24/7 de ruimte hebben in een veilig verblijf, een maatje, goed voer, hooi, water en je hebt oog voor hun gezondheid (een onderneemt direct actie wanneer je iets afwijkends opvalt), dan ben je een prima konijnenbaasje 👍. 's nachts gaan ze wel naar binnen ivm marters, maar ze hebben en ook nog een best groot nachthok met daaronder nog een kleine ren. bedankt voor je reactie! ik voelde me echt heel schuldig namelijk en wil ook ecjt weer me ze bezig gaan Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pablo&Lola Geplaatst: 30 augustus 2021 Delen Geplaatst: 30 augustus 2021 (aangepast) Ik sluit me aan bij Eefje. Ik vraag me alleen af hoe groot de ren is waar ze ‘s nachts in kunnen. Konijnen zijn zo rond de schemering en in de avond het meest actief en hebben dan graag lekker de ruimte om te kunnen bewegen. Voor een koppel konijnen wordt vaak minstens 4 m2 aangeraden, maar hoe meer, hoe beter. Zoals je zelf al aangeeft moet deze natuurlijk wel roofdierproof zijn ivm marters en ander gespuis. 😉 30 augustus 2021 aangepast door Pablo&Lola 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten