Ga naar inhoud

Bunny is ziek


Marjoleink

Aanbevolen berichten

Gisteren wilde Bunny niet eten. Ze knabbelde overal even aan, maar daar bleef het bij. Ik heb haar naar binnen gehaald om haar in de gaten te kunnen houden. Ze at amper en keutelde niet, dus een afspraak gemaakt bij de spoedkliniek. Daar bleek dat ze gas had in haar darmen en in haar blindedarm. Dat laatste schijnt heel veel pijn te doen. Ze is opgenomen en kreeg methadon en antibiotica. Vanmorgen ben ik gebeld dat er geen verbetering was en dat ze extra medicatie gaan geven. Eind van de middag gaan ze verder kijken hoe het gaat en wat er gedaan kan worden. 

De dierenarts zei dat het verloop afhangt van de oorzaak van het gas in de blindedarm. Komt het uit de darmen, dan maakt ze een goede kans, komt het door een bacterie dan is het 50/50. Het is dus nog spannend.

  • Verdrietig 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Lienappelsien:

Hè bah, spannend. Ze is daar vast in goede handen. Dan kan je dus verder zelf weinig doen nu. 

 

Is Bunny het konijn met nierproblemen? 

Nee dat is Tara. Bunny woont samen met Blacky en Tara.

 

9 minuten geleden zei Eefje:

Oh wat een ellende zeg. Hopelijk komt er snel goed nieuws. Het is jouw weekend wel hee 😬

Ja geweldig. En dan hebben we het nog niet eens over de kosten. De rekening van de spoedkliniek is nu al 780 euro. Gelukkig kan ik het betalen dus in die zin zijn de kosten geen issue.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Marjoleink:

Nee dat is Tara. Bunny woont samen met Blacky en Tara.

 

Ja geweldig. En dan hebben we het nog niet eens over de kosten. De rekening van de spoedkliniek is nu al 780 euro. Gelukkig kan ik het betalen dus in die zin zijn de kosten geen issue.

Wow, dat is wel heel stevig zeg! 😵

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei Eefje:

Wow, dat is wel heel stevig zeg! 😵

Je betaalt daar al 155 euro als je de deur opendoet. Maar het is natuurlijk niet alleen een spoedconsult, ook de opname, foto's, medicatie. Ze hadden al gewaarschuwd dat het misschien wel 1000 euro ging kosten. Maar ja, wat moet je dan? Als ze het nou maar redt, dan is het een goede investering geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was een ander konijn en een andere kliniek. Die rekende 195 euro maar kon niet naar het gebit van mijn konijn kijken want dat liet ze niet toe. Dus was de conclusie dat het vast wel goed was. Dat was het dus niet.

Daar heeft mijn dierenarts inmiddels afscheid van genomen. In deze heb ik wel vertrouwen. Ze staan op de lijst met konijnkundige dierenartsen, en ik zou zeggen dat dat terecht is. Aan de zorg zal het in elk geval niet liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .