Ga naar inhoud

Klein wit plekje op de neus


FlappieLeeuwtje

Aanbevolen berichten

Niets met spoed, maar ik zou wel in de gaten houden wat het doet en kijken of je er achter kan komen wat de oorzaak is. Een bijtwondje? Is het een tralieknager? Kan het schurft of schimmel zijn? En opletten of het erger word, of gewoon rustig blijft en geneest. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Zojuist zei Evee:

Niets met spoed, maar ik zou wel in de gaten houden wat het doet en kijken of je er achter kan komen wat de oorzaak is. Een bijtwondje? Is het een tralieknager? Kan het schurft of schimmel zijn? En opletten of het erger word, of gewoon rustig blijft en geneest. 

Dank je, voor je snelle reactie!

Het is geen tralieknager.

Bijtwondje zou op zich kunnen nu ze weer bij elkaar zitten, maar ik zie ze elkaar vooral likken.

In de afgelopen dagen is het niet veranderd, maar we zullen het wel in de gaten gaan houden. 

 

Hoe zou ik kunnen herkennen of het om schurft gaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het mijt, schurft of schimmel is zou de plek niet weggaan en/of groter worden of zie je meer plekjes ontstaan. Soms ook jeuk, schilfers, onrustige huid (bijv wat rood). Krabben kan, maar hoeft niet. 

 

 

Maar ik vermoed dat het een 'bijtwondje' is, waarbij haar is uitgetrokken. Als dat zo is zou het niet groter worden en gewoon weer terug haar moeten krijgen over een paar dagen. Dan zou ik ze (hun relatie) wel goed in de gaten houden, en regelmatig even controleren op wondjes. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .