Evee Geplaatst: 26 augustus 2021 Delen Geplaatst: 26 augustus 2021 Wij hebben al heel wat huisdieren gehad. En hoewel ze allemaal dezelfde zorg krijgen, heb je met het ene dier gewoon meer een klik dan met het andere dier. Zo ook met Charlie. Toen ik in 2017 een maatje zocht voor Joris bij Knijn&ko zat Charlie in het verblijf er naast. Geen match voor stresskip Joris, die is toen gekoppeld aan Brenda. Maar terwijl ik naar de koppeling keek, zat Charlie dus in het verblijf er naast. In een schoorsteen. Een langzitter, al een jaar in het asiel. Meerdere keren geplaatst, maar erg agressief. Soms wel een klik met een ander konijn, maar dan moest ze toch terug omdat de eigenaren bang voor haar werden. Inmiddels al gecastreerd, maar ook dat maakte weinig verschil. Uiteindelijk ben ik met Joris en Brenda naar huis gegaan. Ik had mij voorgenomen het bij één koppel konijnen te houden. Maar Charlie liet mij toch niet echt los. Mijn man zei al "je gaat nog wel terug voor Charlie". Maar een paar weken later was ze geplaatst. Helaas kwam ze na een vechtpartij met dat konijn weer terug in de opvang. Toen is ze in een pleeggezin geplaatst, omdat ze in de opvang te veel last van de andere konijnen om haar heen had, niet goed haar plek kon vinden en omdat ze extra zorg nodig had voor haar oogje. Uiteindelijk heb ik Charlie dus alsnog opgehaald bij dat gastgezin. En later ook Athos, een jonge vlaamse reus waar ze haar in de opvang mee hadden geprobeerd te koppelen, wat best een tijdje goed was gegaan voor het mis liep, waar ik split-cage mee wilde proberen te koppelen. Dat werd helemaal niets. Athos is dus weer terug naar de opvang gegaan. Dus Charlie zat een tijdje bij mij alleen. Niet wat je wil, maar door omstandigheden zo ontstaan. Eerst maar eens wat rust in de tent en niet telkens verhuizen. Dat deed haar goed, het ging steeds beter, eigenlijk was ze best lief. Target stick training vond ze wel leuk, ik mocht haar gewoon uit de hand voeren en aaien, maar het vermoeden ontstond dat ze met één oogje eigenlijk helemaal niet kon zien. Mijn dierenarts bevestigde dat, maar een oorzaak was niet te vinden (ook niet in foto's). Af en toe had ze wat pus, dus reinigingsmiddelen en oogzalf mee voor indien nodig. En ook dat liet ze dan gewoon braaf toe. Een paar maanden later stond er op de website van een lokaal asiel wat af en toe wat konijntjes heeft zitten een gecastreerd rammetje, Harold. Ik ben toen met Charlie gaan kijken of er een klik was. En die was er! Harold dus mee naar huis genomen om de koppeling te doen, en dat ging hartstikke goed. Iedereen blij, want Charlie hoefde niet alleen te blijven, en Harold en Charlie waren echt een perfecte match. Beiden niet de jongste meer, maar echt super lief en zorgzaam naar elkaar toe. Haar geschatte geboortedatum is ergens in 2012, ze was 4 a 5 toen ik haar uit de opvang haalde. Dus dan is ze toch wel 8 a 9 jaar geworden. Inmiddels kreeg ze ook zo een heerlijke grijze toet 😄 Een mooie leeftijd, en ik ben blij dat ze uiteindelijk de laatste jaren lekker met Harold van het luie leventje heeft kunnen genieten. Hoewel, lui was Charlie niet te noemen. Ze was zeer goed in het herinrichten van het verblijf naar haar zin 😉 Toen we eerder dit jaar de tuin gingen verbouwen kwamen de konijnen tijdelijk in de loods te wonen, en Charlie had wat last van de gladde ondergrond dacht ik. Hennepmat op de vloer, en geen problemen meer gezien. Ook na het verhuizen naar de nieuwe rennen geen problemen gezien. Achteraf toch wel al een teken dat het niet goed zat, helaas. Maar niet opgemerkt als een probleem. Tot een paar weken terug, toen een voorpoot opeens scheef stond. Naar de dierenarts voor foto's, en helaas had ze behoorlijke ouderdomsartrose, in beide schouders en ellebogen en was er ook een vlek op de foto te zien bij haar schoudergewricht wat mogelijk een tumor was. Omdat ze nog wel gewoon kon lopen, zelf nog at, en tot die dag eigenlijk geen zichtbare klachten had, pijnstillers mee en we zien wel hoe het gaat. Veel behandelopties zijn er ook niet, haar gewrichtskommen waren eigenlijk gewoon versleten tot een punt dat ze zelfs voelbaar scherp waren geworden. Pijnstillers wat opgehoogd, maar perfect ging het niet. De laatste week sliep ze eigenlijk alleen nog maar, ze kwam nog wel overeind voor de pijnstillers en eten, maar dat kostte zichtbaar moeite en deed pijn. Afgelopen dinsdag heb ik Charlie dus in laten slapen. Harold (links) & Charlie (rechts). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 26 augustus 2021 Delen Geplaatst: 26 augustus 2021 Heel veel sterkte met het grote verlies van Charlie! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pablo&Lola Geplaatst: 26 augustus 2021 Delen Geplaatst: 26 augustus 2021 Wat fijn dat ze zo heeft mogen genieten bij jullie met Harold. Heel veel sterkte! ❤️ 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 26 augustus 2021 Delen Geplaatst: 26 augustus 2021 Heel veel sterkte! 😥 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rosinda Geplaatst: 26 augustus 2021 Delen Geplaatst: 26 augustus 2021 Wat een liefde komt er altijd van zulke berichtjes af.. heel veel sterkte met het verlies, bijzonder verhaal en mooi om te horen dat ze nog zo gelukkig bij jou is geweest ♥️ 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 26 augustus 2021 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2021 Foto van het afscheid nemen, na het inslapen heb ik Charlie bij Harold in de ren gelegd. Omdat misschien niet iedereen het wil zien, even achter een spoiler. Hij snuffelde aan haar, liep om haar heen, snuffelde nog een paar keer, en is toen vrij sneu in een hoekje gaan zitten. 's Avonds at hij niet veel, maar een paar happen groenvoer. De dag erna was hij weer zichzelf, hoewel ik vind dat hij veel naar Brenda trekt die aan de andere kant van het gaas zit. Vanochtend maakte hij wel gewoon binkies in de ren, dus geen diepe rouw gelukkig. Als het gaat wil ik hem na onze vakantie (over een maand dus) opnieuw koppelen. Spoiler 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 26 augustus 2021 Delen Geplaatst: 26 augustus 2021 Ze heeft echt een gouden mandje gevonden bij jullie ❤️ Veel sterkte met dit enorme verlies. En Charlie, speel maar fijn bij de regenboog 🌈 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 26 augustus 2021 Delen Geplaatst: 26 augustus 2021 Nogmaals sterkte. Gelukkig heeft ze na een lastige periode nog mooie jaren gehad bij jullie met Harold. Maar zo’n verlies blijft verdrietig, want je had natuurlijk nog langer van en met haar willen genieten... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 26 augustus 2021 Delen Geplaatst: 26 augustus 2021 Echt heel verdrietig. Knap konijntje is/was ze. Heel erg veel sterkte met het verlies van lieve Charlie! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suus1978 Geplaatst: 26 augustus 2021 Delen Geplaatst: 26 augustus 2021 Dat Charlie bij jullie is gekomen heeft echt zo moeten zijn. Ze heeft het heerlijk gehad samen met Harold. Ze laat nu een grote leegte achter, maar ook heel veel mooie herinneringen en die zijn blijvend. Veel sterkte en hopelijk vindt Harold een nieuwe liefde met wie het net zo goed klikt. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 26 augustus 2021 Delen Geplaatst: 26 augustus 2021 Heel veel sterkte met het verlies van Charlie Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 26 augustus 2021 Delen Geplaatst: 26 augustus 2021 Heel veel sterkte. Wat heeft ze het goed gehad bij jullie en wat een mooi beestje was het ook om te zien. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 26 augustus 2021 Delen Geplaatst: 26 augustus 2021 Veel sterkte! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 26 augustus 2021 Delen Geplaatst: 26 augustus 2021 Heel veel sterkte! Wat fijn dat Charlie bij jullie terecht is gekomen, zo heeft ze toch nog een paar hele mooie, fijne jaren gehad ❤️ 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 26 augustus 2021 Delen Geplaatst: 26 augustus 2021 Rust zacht lieve Charlie. Ik had je verhaal destijds gelezen en was blij dat je een fijn thuisje had gekregen met een lief vriendje. Je hebt een mooi leventje gehad wat helaas (altijd te vroeg hoe oud je ook bent) is geëindigd. Speel maar lekker zonder pijn bij de regenboog met andere nijnen en geef een dikke kus aan mijn Noellie. 🥰❤🌈 Veel sterkte Evee. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 27 augustus 2021 Delen Geplaatst: 27 augustus 2021 Sterkte ❤️ 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 28 augustus 2021 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2021 7 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 28 augustus 2021 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2021 Bedankt voor alle lieve reacties. Ik heb nog wat foto's uitgezocht vandaag van haar, en kwam opvallend veel close ups die mislukt waren tegen 🤣 maar hierboven nog een selectie leuke foto's door de jaren heen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 28 augustus 2021 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2021 Vanochtend gingen we wandelen met de hond, aan het eind van het pad kwam Charlie nog even dag zeggen 🌈 11 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 28 augustus 2021 Delen Geplaatst: 28 augustus 2021 Wauw, bijzonder Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bammyflurry Geplaatst: 29 augustus 2021 Delen Geplaatst: 29 augustus 2021 Heel mooi @Evee! Een bedankje van Charlie voor wat je allemaal voor haar hebt kunnen doen. Dat je haar een prachtig plekje hebt kunnen bieden. Sterkte... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ot&Sien Geplaatst: 1 september 2021 Delen Geplaatst: 1 september 2021 Op 28-8-2021 at 11:41 zei Evee: Vanochtend gingen we wandelen met de hond, aan het eind van het pad kwam Charlie nog even dag zeggen 🌈 Aaah, kippenvel! Heel veel sterkte met het verlies van Charlie, @Evee. 🌹 Ik was een tijdje niet online, dus dit is allemaal langs me heen gegaan... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 7 september 2021 Delen Geplaatst: 7 september 2021 Heel veel sterkte @Evee met het verlies van Charlie! 💔 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Punky punk Geplaatst: 3 november 2021 Delen Geplaatst: 3 november 2021 De tranen lopen letterlijk over mijn wangen. Ik kreeg altijd kippenvel van jullie verhaal. Ik vond het zo bijzonder en zo mooi om te lezen hoe er een klik was tussen mens en dier. Tussen Evelien en Charlie. Lieve Charlie, speel maar lekker bij de regenboogbrug, zonder pijn met konijntjes waar je goed mee overweg kunt. @Evee, sterkte!! ❤️ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 30 januari 2022 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2022 Gisteren hebben we de as van Charlie uitgestrooid, dit is het plekje dat ik voor haar gekozen heb: 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.