Ga naar inhoud

Voedster wilt bijten bij aaien van haar partner


Bananza

Aanbevolen berichten

Ha mede konijnen liefhebbers,

 

Na veel geduld en het lezen van tips hier kan ik eindelijk sinds enkele maanden rustig mijn konijnen aaien. Ze moesten van ver komen aangezien ze beide uit een omgeving komen waar ze werden verwaarloosd. 

 

De voedster had wat eerder het vertrouwen en ondanks dat hij dubbel zo groot is, blijft de ram zelfs nu nog voorzichtig.

 

Meestal aai ik ze als ze apart zitten, niet bewust maar omdat de gelegenheid op dat moment zo is. Maar het viel mij op dat als ze bij elkaar zitten en ik aai ze, dat zodra ik de ram aai, de voedstar het liefst een hapje uit mijn hand/arm neemt.

 

Ik vroeg mij af of iemand dit gedrag herkent/kent en mij er wat meer over kan vertellen.

 

Dank u!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Dit had ooit een ex ram bij mij gedaan toen ik er vlak naast een ander konijntje aaide. Nooit eerder gebeurd dat hij me had gebeten. Normaal was het altijd zo'n bolletje waar ik alles mee kon doen. Al was hij wel de baas in een groep van vier konijnen. Misschien was dat het ook wel. Bescherming. Of hij zag mijn hand steeds bewegen maar hij wist niet wat ik er mee ging doen want ik aaide hem immers niet. Jaloezie is het vast niet want ik weet uit ervaring dat konijntjes dan juist de aandacht vragen. Ik denk dat ze zich misschien bedreigd voelt? Steeds je hand ziet bewegen en het spannend vinden. Misschien afwisselen met aaien om beiden gerust te stellen dat het alleen om knuffels gaat. Want ik had het toen geweten. Auw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .