Ga naar inhoud

Vervelen mijn konijnen zich?


henkfliepie

Aanbevolen berichten

Hi! Ik woon in een ruim huis met een grote tuin. Mijn twee konijnen Henk en Fliepie sliepen eerst altijd binnen, ze hadden geen hok maar konden gebruik maken van de serre, keuken en gang. Zo’n 20m2. Overdag zijn ze buiten in de tuin, waar ze veel ruimte hebben en genoeg planten om van te eten. Henk en Fliepie vinden elkaar erg leuk en zijn bijna altijd samen te vinden, ze lopen nog wel eens weg uit de tuin en verkennen de buurt. Ze gaan niet erg ver, en we halen ze vaak terug omdat de buurman ze niet in de tuin wil haha. Nu mijn vraag; aangezien ik niet de hele dag in de tuin met de konijnen zit, en een konijnen leven er simpel uitziet - eten, rond huppen, sprinten, liggen en slapen - vraag ik me af wat een konijn nodig heeft om gelukkig te zijn. Moet ik ze vermaken en hoe doe ik dat? Ik aai ze sowieso elke dag maar daarnaast doe ik geen activiteiten met ze die je verwacht te doen met een hond of kat. Ik denk hier al een tijd over na en ben benieuwd wat jullie met je konijnen doen. Als ik dingen zoek op het internet zie ik voornamelijk tips voor wanneer een konijn binnen in een hok woont, maar daar is bij ons absoluut geen spraken van. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je doet het prima. Naast eten, drinken en indien nodig medische verzorging hebben konijnen eigenlijk niets van ons nodig. Ze hebben elkaar om mee te spelen. Je kunt ze eventueel nog wat speelgoed aanbieden, zoals tunnels, schuilhuisjes (de catcube is populair op Bunnybunch), een wilgenrol. Maar je hoeft ze niet te entertainen.

Ben je trouwens niet bang dat ze een keer echt de benen nemen, of worden aangevallen door een roofvogel?

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt als een heerlijk konijnenleventje! Maar zoals @Marjoleink al zei: ben je niet bang dat ze ontsnappen, aangereden of aangevallen worden? Ze kunnen ook ergens van schrikken en wegschieten met alle gevolgen van dien. Of 'lolbroeken' die ze vangen en meenemen. Ik heb zelf geen tuin, maar met loslopende konijnen (of andere huisdieren) zou ik er een onneembare vesting van maken geloof ik 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .