Ga naar inhoud

Waarom ben je begonnen met konijnen houden?

Evee

Waarom konijnen  

137 leden hebben gestemd

1. 1. Waarom ben je begonnen met konijnen houden?

• Impulsief, ze zagen er zo lief uit in de dierenwinkel / de kinderen vroegen er om
      10
    • Impulsief, konijn gevonden / konijn gekregen / hulpbehoevend konijn overgenomen
      26
    • Goed doordacht, verschillende dieren overwogen maar konijnen pasten het best bij mijn situatie.
      31
    • Goed doordacht, ik wilde altijd al konijnen houden en ben er toen het kon aan begonnen.
      49
    • Anders, reageer in topic.
      21

Aanbevolen berichten

• 1 maand later...

Mijn eerste twee konijnen waren een impulsaankoop, twee voedstertjes. Toen wist ik niets van konijnen. Heel veel geleerd, en ook gezien wat voor bijzondere dieren konijnen zijn. Relatie ging stuk, konijnen waren eigenlijk van haar, heb toen een jaar alleen voor de konijnen gezorgd, toen ze de konijnen kwam ophalen miste ik ze. Inmiddels ook geleerd dat konijnen door de meeste mensen helemaal verkeerd begrepen en gehouden worden, en er heel veel konijnenleed is (waar ik echt wakker van lig soms).

De konijnen die ik nu heb, ram + voedster, heb ik deels omdat ik het zo bijzondere dieren vind, en deels omdat ik ze een goed, waardevol leven wil geven.

aangepast door Marcovka
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 maanden later...

Mijn eerste 2 konijnen, ik heb hier goed over nagedacht, had ik bij de kinderboerderij hier in de buurt gekocht. We dachten goed gekeken te hebben en dachten 2 voedsters te hebben gekocht, tot dat er eentje schijnzwanger raakte en een nestje aan het maken was. Dus opnieuw gekeken en bleken het een voedster en een rammelaar te zijn. Dus het mannetje laten castreren en beide even uit elkaar gezet. Goed, om een lang verhaal kort te maken, ik wist niet heel veel van konijnen en wist toen ook niet dat ik ze moest laten inenten, zijn na 3 jaar helaas mijn 2 konijnen overleden. De dierenarts adviseerde mij om naar een konijnen opvang te gaan. Hier heel veel goede en duidelijke uitleg gekregen en uiteindelijk 2 nieuwe schatten van konijnen geadopteerd. En het gaat super goed, ook qua verzorging en huisvesting. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb anders gestemd. Het was "goed doordacht" zover dat kon als kind... Toen ik 6 was, wilde ik heel graag een konijn hebben en die heb ik uiteindelijk ook gekregen van mijn moeder. Ik heb destijds wel boekjes gelezen uit de bibliotheek (er was nog geen internet), maar de informatie van toen stelde niets voor in vergelijking met nu. De hokken die ze tegenwoordig verkopen zijn al veel te klein, maar in die tijd was het helemaal vreselijk. Ik herinner me dat ik altijd naar de dierenwinkel om de hoek ging als ik vragen had over mijn konijn. Konijnen koppelen, vaccineren e.d. heb ik in die tijd niet van gehoord. Gelukkig is de kennis over konijnen sindsdien enorm toegenomen!  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .