Ga naar inhoud

Tanden getrokken nu snotterig neusje


demyxparis

Aanbevolen berichten

Goedemiddag, ik heb een vraagje over één van mijn konijntjes.

 

Mijn rammetje had een slecht gebit, daarom zijn afgelopen woensdag zijn tandjes getrokken. Gelukkig staan zijn kiesjes wel mooi op elkaar. De operatie was goed gegaan en hij at dezelfde dag al weer hooi! Pijnstilling meegekregen voor drie dagen en hij is weer helemaal zichzelf.

Het viel mij alleen op dat zijn neusje een beetje vies is bij beide neusgaten (beetje licht groen achtig, maar niet echt nat meer opgedroogde viezigheid). Hij niest niet (ze leven in de woonkamer en ik werk thuis dus ik kan ze goed in de gaten gouden), heeft verder geen vieze voorpootjes door overmatig wassen van de neus o.i.d. en heeft goede eetlust.

 

Kan dit te maken hebben met dat zijn tandjes getrokken zijn? Ik hoor graag jullie meningen/ervaringen.

Misschien ben ik overbezorgd maar wil graag dat alles goed met hem gaat..!

 

Alvast bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou voor de zekerheid even de dierenarts bellen. Het staat daar allemaal met elkaar in verbinding en een vies neusje kan te maken hebben met een probleem in het gebit, maar het zou natuurlijk ook een losstaand probleem kunnen zijn. Toen bij mijn ram kiezen getrokken werden (anders dan de voortandjes natuurlijk) was hij wel een paar dagen aan het knorren. Ik zou me niet heel veel zorgen maken, maar wel even vragen of zij dat vaker zien en in de gaten houden of het over een paar dagen voorbij is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .