Ga naar inhoud

Ziek konijn


Priya

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

mijn konijn is ziek en de dierenartsen weten niet wat het is. 
ze at niet(maandag). Volgende dag naar de arts en medicijnen gehad. Ze dachten ergens van geschrokken of vacht in haar darmen.  
door de medicijnen kreeg ze diaree dus ik dacht mooi.  Dan gaat vacht wat in haar maag zit eruit.  
volgende dag hetzelfde. Bloedwaarden gecontroleerd.  Glucose is iets hoger maar volgens de arts kan dat ivm met stres.  
Ik ben ook bij een andere arts geweest voor de zekerheid.  Die zegt hetzelfde. 


inmiddels is het zondag en ze is nog niet beter. 
 

heeft iemand tips? 
 

groet,

 

Priya

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee.  Dat hebben ze niet gedaan.  
Dat ga ik maandag vragen. Dank je wel ! 

Ze is wel een binnenkonijn misschien dat ze dat daarom niet hebben gedaan.  Ik had er ook helemaal niet aan gedacht.  

aangepast door Priya
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lactose of laxatract zou kunnen. Tegenwoordig wordt dat vaker voorgeschreven. Het aantal keer per dag, dat je het moeten geven, komt er ook wel mee overeen. 

 

Vervelend dat ze nog niet beter is. Ik zou ook om een ontlasting onderzoek vragen. 

 

Mij klinkt het in de oren alsof de darmen een tijdje (bijna) stil hebben gelegen. Dat zou kunnen door haren, maar ook door een wormbesmetting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie. 
maandag was ik heel de dag buitenhuis en toen heeft ze dus bijna niks gegeten.  Er lagen maar 4 keutels.  
 

die avond heb ik haar pap gegeven en heeft ze gekeuteld. 
maar voor een konijn gewoon te weinig gegeten.  
 

ik ga maandag de dierenarts bellen en de ontlasting laten controleren.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .