Ga naar inhoud

3e konijn bij bestaand koppel plaatsen

Janine61
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik heb momenteel ook een derde konijntje, niet gecastreerd. Het is een schat van een beestje, ze kruipt bij in je hand met haar snoetje.

Ze kreeg niet zoveel aandacht van haar baasjes, dus wil de ik wel proberen om haar te koppelen. Haar kooi in de huiskamer gezet, dicht.

De anderen lopen vrij rond

Het gecastreerde rammetje reageerde best fel om de nieuwkomer. Met zijn pootjes tegen de tralies. Het gecastreerde vrouwtje was wel positief nieuwsgierig en snuffelde aan de kooi en zicht de nieuwkomer op.

Maar het rammetje lief haar weg en joeg haar ook op

Nu staat de kooi weer in de keuken.

Wat kan ik nog doen? Boven op neutraal terrein proberen?

Ben erg benieuwd naar jullie advies 

Groetjes Janine 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei Janine61:

Ik heb momenteel ook een derde konijntje, niet gecastreerd. Het is een schat van een beestje, ze kruipt bij in je hand met haar snoetje.

Ze kreeg niet zoveel aandacht van haar baasjes, dus wil de ik wel proberen om haar te koppelen. Haar kooi in de huiskamer gezet, dicht.

De anderen lopen vrij rond

Het gecastreerde rammetje reageerde best fel om de nieuwkomer. Met zijn pootjes tegen de tralies. Het gecastreerde vrouwtje was wel positief nieuwsgierig en snuffelde aan de kooi en zicht de nieuwkomer op.

Maar het rammetje lief haar weg en joeg haar ook op

Nu staat de kooi weer in de keuken.

Wat kan ik nog doen? Boven op neutraal terrein proberen?

Ben erg benieuwd naar jullie advies 

Groetjes Janine 

Hoi Janine, 

Dit topic is al 8 jaar oud, je kunt beter een nieuw topic openen voor je vraag onder het forum "koppelen".

Ik weet niet of je het toevallig al gevonden had maar hier kun je ook een hoop lezen over het koppelen van konijnen: https://www.bunnybunch.nl/informatie/koppelen-van-konijnen 

aangepast door bunbun beauty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een trio kun je het beste aanpakken als iedere andere koppeling: op neutraal terrein bij elkaar zetten, kijken hoe het gaat en ze zelf de rangorde laten bepalen. Je grijpt alleen in als ze echt vechten (boksen met de voorpoten, vastbijten, als een bol over de grond rollen) of als ze zo gestresst zijn dat ze daardoor niet meer eten. Jagen, rijden en wat plukken haar uittrekken hoort bij de koppeling en de rangorde bepaling. Je laat ze samen op neutraal terrein totdat er rust is, ze naar elkaar toe trekken, rustig bij elkaar zitten, samen eten, misschien zelfs al elkaar wassen. Dan weet je dat het een goede match is. Het duurt vaak wel een aantal dagen of zelfs weken voor ze op het punt zijn om weer terug naar het eigen verblijf te kunnen, dus hou daar rekening mee met waar je de koppelruimte maakt. Meer tips vindt je in het artikel war @bunbun beauty ook al naar verwijst.

Hoe je het nu hebt aangepakt, heb je eigenlijk een vreemd konijn in het territorium van jouw koppel gebracht. Vaak reageren ze dan heel anders, proberen ze hun territorium te verdedigen, terwijl ze op neutraal terrein echt kijken naar het karakter van het andere konijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .