mammafelina Geplaatst: 17 augustus 2021 Delen Geplaatst: 17 augustus 2021 Ik ben nu bij mijn moeder omdat haar kat zo voor vaccinatie naar de dierenarts moet. Nu zie en hoor ik hem regelmatig niesen en lijkt hij moeilijk adem te kunnen halen door zijn neus. Is dit gewoon een verkoudheid en gaat het vanzelf over of moeten we rekening houden met wat ergers? Sowieso gaan we zo naar de dierenarts, maar misschien kunnen jullie er al wat over zeggen? Mijn moeder zegt dat hij er al een paar weken last van heeft. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 17 augustus 2021 Delen Geplaatst: 17 augustus 2021 Ik heb het laatst opgezocht omdat onze kat ook ineens heftig begon te niesen. Maar bij haar was het waarschijnlijk gewoon een stofje in de neus, dat was even een paar keer heftig en de volgende dag was het weer over. Het kan komen door een virus of bijvoorbeeld iets in de neus. Het kan inderdaad een verkoudheid zijn, maar als het na twee weken niet vanzelf ophoudt, werd aangeraden om naar de dierenarts te gaan. Dan is er waarschijnlijk toch meer aan de hand, zoals bijvoorbeeld de erg besmettelijke niesziekte. Dus goed dat je toch even langsgaat vandaag. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 17 augustus 2021 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2021 Helaas de afspraak voor vandaag af moeten zeggen omdat zowel ik als mijn moeder de kat niet te pakken kregen. Ik had hem heel even, maar hij vocht zo hard dat ik hem los moest laten 😕 Nu een afspraak voor aankomende dinsdag, hopelijk lukt het dan wel. Heeft iemand toevallig nog tips om een schuwe kat die niet opgepakt wil worden in de vervoersbox te krijgen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 17 augustus 2021 Delen Geplaatst: 17 augustus 2021 In een kamertje lokken waar je hem makkelijk kan pakken, waar niet te veel obstakels staan. Eventueel al de dag er voor, met kattenbak en eten en drinken natuurlijk. Dan gewoon doorpakken op het moment dat je de kat in wil laden, één iemand pakt de kat (evt met lange mouwen en handschoenen aan), één iemand houd de vervoersmand open zodat de kat er in geschoven kan worden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
IreneM Geplaatst: 17 augustus 2021 Delen Geplaatst: 17 augustus 2021 Ik begin een paar dagen vantevoren al met eten geven op de kamer waar ze ook in de vervoersbak gaan. De bak daar dan ook al neerzetten. De voerbakjes zet ik ervoor, en zodra ze eten oppakken en in de bak stoppen, want dan hebben ze het niet zo door. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MichelleloveElmo Geplaatst: 18 augustus 2021 Delen Geplaatst: 18 augustus 2021 En met de billen eerst er in. En voor een volgende keer vast beginnen met trainen ook al is het niet nodig. Zorg dat de mand een leuke en fijne plek word. Is de kat er lastig te hanteren kan je in overleg met de dierenarts misschien medicatie geven. Wij hebben bv de mand altijd staan. 1 van onze katten slaapt er graag in en ze durven beide er gewoon in te lopen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 19 augustus 2021 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2021 Dank jullie wel voor de tips! We gaan het dinsdag opnieuw proberen. De vervoersbox staat nu in de woonkamer en de kat zit er af en toe voor de helft in. Probleem is dat hij gigantisch bang is voor mensen en dat is na afgelopen dinsdag natuurlijk ook niet beter geworden. We gaan het dus waarschijnlijk nooit voor elkaar krijgen om het deurtje dicht te doen als hij er zelf in kruipt, simpelweg omdat we dan niet dichtbij genoeg kunnen komen. Enige optie is dus om hem te vangen. Nu heeft mijn moeder een kleine badkamer zonder obstakels waar de kat regelmatig voor het raam ligt. We hopen dus dat het haar lukt om hem daar op te sluiten en in de vervoersbox te krijgen. Heb haar gezegd dat ze moet zorgen dat maandagavond alles daar al klaar staat (box en tuinhandschoenen). Zonder die handschoenen kan je hem helemaal niet pakken, is echt verschrikkelijk. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 19 augustus 2021 Delen Geplaatst: 19 augustus 2021 Een vriendin van mij had ook zo een kat die niet te hanteren was of in een reismand te krijgen was. Die moest echt met las-handschoenen opgepakt worden, en dat was echt een hele klus waar een team van mensen voor nodig was 😂 Gelukkig gaat het bij mijn katten een stuk makkelijker. De dames spartelen wel iets tegen, maar niet extreem. Ik pak dus éérst één van de dames, want dan is het nog een verrassingsaanval 😄 De tweede dame is dan meestal wat beter voorbereid, maar behalve nagels vastzetten in het oppervlak waar ze zitten en wat wegkruipen en tegenstribbelen is het ook niet. Hiro loopt zelf in de reismand als ik het deurtje open zet. Meestal heb ik in een paar minuten alle katten in de mandjes zitten, zonder krauwen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 23 augustus 2021 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2021 We hebben bij de dierenwinkel iets rustgevends van beaphar gekocht. Zit valeriaan in staat op de verpakking. Mijn moeder heeft het vanmorgen gegeven. Morgenochtend staat de afspraak met de dierenarts gepland. Hopelijk lukt het nu wel. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 24 augustus 2021 Auteur Delen Geplaatst: 24 augustus 2021 Het is gelukt! Gisteren heeft mijn moeder hem valeriaan druppels van Beaphar gegeven en dat heeft er echt voor gezorgd dat hij rustiger was. Fijn voor ons maar zeker ook voor hem zelf. Vanmorgen zat hij in de badkamer (1 van zijn favoriete plekjes) en kon mijn moeder hem zo optillen en in de vervoersbox zetten. Bij de dierenarts heeft hij het ook super goed gedaan. Hij is gevaccineerd en heeft een gezondheidscheck gehad. Hij is helemaal gezond en zijn neusje was ook mooi schoon. Hij weegt 3,1 kilo een gezond gewicht zegt de dierenarts 😀 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 24 augustus 2021 Delen Geplaatst: 24 augustus 2021 Fijn dat het goed is gegaan en dat hij gezond is 🙂 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten