Ga naar inhoud

Konijnen baldadig van gras?


MarieElsa

Aanbevolen berichten

Vraagje, worden jullie konijnen ook zo baldadig van het eten van gras?

 

Recent heb ik een puppyren aangeschaft om de konijnen wat extra ruimte te geven als ik er bij ben. In hun ren was het gras met 1 week helemaal kapot geknaagd, maar nu met de puppyren extra is er weer vollop gras aanwezig. Van brokjes worden ze altijd al extreem opgewonden, maar deze reactie op het gras is helemaal bizar! Brokjes laten ze links liggen en als ze niet naar de puppyren mogen (omdat ik niet wil dat ze de hele dag gras eten ivm diarree) worden ze baldadig!! Graven (op mij en vriend), zachtje bijtjes, neusbeuken, het speelgoed tegen het gaas aanslingeren haha. Het is bijna zielig om te zien hoe gefrustreerd ze raken. Herkennen jullie dit van jullie snuffelaars?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, ik heb ook een konijntje gehad dat vreselijk gefrustreerd raakte van de wisselingen van ruimte. Zodra ze weer in de ren zat ipv los in de kamer brak ze de boel af, terwijl ze dat niet deed toen ze die vrijheid nog niet geproefd had. Ik vond het inderdaad heel zielig en heb uiteindelijk de hele ren moeten weghalen en de hele kamer gegeven om het te laten stoppen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. Ze lijken het namelijk wel heel leuk te vinden om buiten te spelen. Hmm, ik ga even in de gaten houden of het idd niet door die verandering komt. Zou zonde zijn als ze hierdoor ruzie gaan krijgen op den duur. 

 

- de ruimte is overigens wel hetzelfde, ze kunnen zelf naar binnen en buiten springen en ook weer terug naar hun eigen hok als ze het buiten niet leuk vinden.

 

 

aangepast door MarieElsa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .