Ga naar inhoud

Ziek konijn


Knabbeltje Babbeltje

Aanbevolen berichten

Goedenmiddag allemaal,

 

afgelopen week zijn wij op vakantie geweest en de konijntjes voor de eerst keer naar een opvang, ging allemaal goed ze ware goed verzorgd laatste dag aten ze niet meer de opvang zei dat het altijd wel eens kon door de warmte. Dag erna toen hij weer thuis was aten ze niks meer en bleven ze alleen maar liggen langs de da geweest en hadden ze gebitproblemen, paar dagen moesten ze dwangvoeren en aller lei medicatie voor de operatie plaats kon vinden. Uiteindelijk ging het ene konijn erg achteruit hij maakte allemaal

borrel geluiden en inmiddels met spoed weg gebracht. Met een ernstige gasbuik Kunnen konijnen dit overleven? Of moet ik me zorgen gaan maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da heeft terug gebeld de haakjes waren zo minimaal dat het echt niet kon ze begonnen iets te eten en vond het niet nodig om onder narcose te brengen omdat het een risico was ze moet ter observatie blijven een dagje dat ze zeker weten dat ze bleven eten anders alsnog geopereerd worden waarschijnlijk had de opvang andere groentes fruit gegeven en is de maag en darm op hol geslagen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervelend! Dan denk je dat het over is en dan begint het weer. Apart dat het bij allebei tegelijk is.

 

Heb je dingen veranderd in hun voeding? Wat krijgen ze allemaal? 

 

Soms kom je er nooit achter wat de oorzaak is. De gezondheid van konijnen is heel kwetsbaar.

 

Bij de dierenarts zijn ze vast in heel goede handen, die ook alle apparatuur bij de hand heeft (bijvoorbeeld een warmtelamp als ze zichzelf niet op temperatuur kunnen houden).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee toen net zelf contact op genomen, nu begint de andere een gasbuikje te krijgen sowieso morgen röntgenfoto van buik en ook voor zekerheid de haakjes weg halen maar die zijn maar minimaal, maar toch al vanaf zondag loop Ik dag en nacht bij dierenarts. maar geen idee heb het gemeld bij opvang maar die verdedigd zich eigen natuurlijk, heb al in contract gezet alleen komkommer en stukjes appel rest kunnen ze niet tegen maar als nog kool en alles hebben ze gekregen. Maar goed we houden goede hoop gelukkig heb ik deze week nog vakantie dus kan ik alle aandacht eraan besteden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .