Ga naar inhoud

Voedster gromt en bijt ram


Sammy.Lotje

Aanbevolen berichten

Wij hebben twee dwerg hangoor konijnen die nu 1 jaar oud zijn. 

Het is een voedster en een ram (broer en zus) de voedster is dominant. Ze zijn altijd heel lief tegen elkaar. Wat mij wel opvalt is dat het rammetje altijd de voedster likt en nooit andersom. Zij duwt zich ook altijd tegen hem aan ,zo van kom was mij maar.. 

 

Ze lopen hier eigenlijk de hele dag los in huis en hebben een grote ren waar ze zitten als wij niet thuis zijn. Dus plaats genoeg. Maar nu is de voedster al een aantal dagen aan het grommen op het rammetje en af en toe jaagt ze hem achterna en bijt ze hem ook wel eens. (Geen bloed of ernstige bijt incidenten tot nu toe) het is meer zo in de billen happen. Daarna liggen ze gewoon weer bij elkaar. 

Als ik haar wil aaien gromt ze soms ook maar ze laat het wel toe dat ik haar aai. 

Heeft iemand een idee? Kan het zijn dat haar hormonen opspelen? Ze is niet gecastreerd, ram is wel gecastreerd. 

Ik vind het zielig voor het rammetje maar misschien is dit gewoon normaal? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan inderdaad zo zijjn dat haar hormonen opspelen, ze zitten nu in de puberteit. Ook kan het wisselen van ruimte (het hele huis of alleen de ren) problemen geven. Sommige koppels kunnen daar niet zo goed mee omgaan. 

 

Hoe groot is de ren? Als die minimaal vier vierkante meter is zou je een tijdje kunnen kijken hoe het gaat als je ze daar niet meer uit laat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .