Ga naar inhoud

Hooi allergieën


Erinova

Aanbevolen berichten

Hoi hoi, ik heb pas een dwergkonijntje "geadopteerd", het was een gedumpt konijntje (navraag gedaan in de buurt waar ik het heb gevonden ). Hierdoor hebben we ons onvoldoende kunnen voorbereiden.

 

Mijn vriend heeft gekende allergieën,  waarbij hij na verloop van tijd er wel aan "gewoon" wordt. Deze keer lijken zijn reacties wel redelijk heftig.

Ik heb via het youtube kanaal van "lennon the bunny" geleerd dat er ook hooi wordt verkocht dat zowel goed is voor het konijn als de persoon met de allergieën. 


Het konijn zit niet enkel in de kooi, maar loopt rond in de woonkamer, dus hooi kan zich wel subtiel verspreiden op deze manier. 

 

Hebben jullie hier tips voor welk hooi qua kwaliteit / prijs interessant is? 

 

Alvast bedankt voor de tips! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lorelei en Lennon zijn geweldig, kijk er ook altijd naar en veel van opgestoken!

 

Wij kopen altijd Timothy hooi, weet eigenlijk niet of er speciaal hooi bestaat voor dit soort gevallen. Mijn vriend heeft asthma en moet soms een extra pufje nemen als ie met de konijnen bezig is. Deze zijn ook binnen 😊 Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het antwoord in dit geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Timothy hooi is wel erg eenzijdig, zeker als het 70-80% van de dagelijkse voeding is, zoals wel het advies is. Dan geef je maar één grassoort.  Ik raad dus juist aan om gemengde hooisoorten te geven, om de voeding gevarieerd te houden. Met vers groenvoer en verse of gedroogde kruiden en een kleine hoeveelheid brokjes. Van die dagelijkse portie 70-80% hooi, daar kan timothy hooi wel onderdeel van uit maken.  Allergie vrij hooi bestaat niet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook echt geen lennon the bunny fan ben, wat ik er van gezien heb bevat het ook zeker niet altijd juiste informatie, helaas. 

 

 Het kan wel zo zijn dat je vriend voor bepaalde grassen wel en andere grassen weer niet allergisch is. Of het is geen hooi allergie maar allergie voor de haren of huidschilfers? Of misschien is het wel allergie voor hooimijt? Er zijn heel wat dingen die allergische reacties op kunnen wekken bij het houden van konijnen.

Weet hij waar hij precies allergisch voor is? Anders is het een kwestie van uitproberen. En misschien is het een optie om het konijn (met goed van karakter passend maatje uiteraard) naar buiten te verhuizen? Dat is namelijk de beste manier om allergie te minderen, door de oorzaak van de allergie naar de buitenlucht te verplaatsen in plaats van binnen in huis. 

 

Mijn man is ook allergisch voor de konijnenharen & het hooi, maar buiten heeft hij er weinig last van als ik de zorg voor de konijnen op mij neem. Ik voer en verschoon dus. Hij vind het niet erg om het te doen als ik een keer niet kan om wat voor reden dan ook, maar dan heeft hij ook gelijk behoorlijke allergische reacties. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .