Ga naar inhoud

Aandacht


DollyP

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

 

Ik heb toch even een vraagje, ik geef al mijn nijnen alle liefde en aandacht van de wereld, maar heb ook wel eens dat ik een dag leuke dingen met m’n vriend ga doen. M’n moeder zegt dan snel dat ik m’n konijnen niet genoeg aandacht geef. 
 

Mijn vraag is dus, hoeveel aandacht hebben buiten konijnen nodig? Ik heb een groep van 11 en een koppel van 2. Ze hebben echt een mega verblijf, je kan er gewoon in staan, zit een dak op staan vele leuke spullen in noem maar op. Maar is dat genoeg voor hun? De spullen zet ik bijna elke dag op een andere plek of zet er wat anders in. Het zijn overigens buiten konijnen.

 

Hoor graag jullie mening 😊
 

Ik heb een oude foto van m’n verblijf erbij gepost om jullie een beetje een idee te geven van m’n verblijf. Achter mij waar ik de foto maak is ook nog ruimte
 

 

508D0E52-745E-4CD7-88AC-3913B7876FF1.jpeg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een geweldig verblijf! Zie ik links achterin ook een zandbak om te graven? Geweldig zeg! Hadden alle konijnen maar zo'n mooi verblijf. Konijnen die met soortgenoten leven vermaken zich prima. Het zijn groepsdieren dus ze hebben vooral gezelschap van elkaar nodig. Ze hebben ook nog hartstikke leuke spullen, ze zitten veilig en droog, ze krijgen vast genoeg hooi/voer/water dus ik zou zeggen dat deze konijnen een prachtig leven hebben. Het is wel een beetje donker, maar ze kunnen vast wel ergens naar buiten toch? Kortom: je kunt gerust een dag met je vriend weg hoor 🙂

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je konijnen hebben in principe niet zoveel van je nodig. Uiteraard eten, drinken, een schoon verblijf en medische zorg. Maar spelen, knuffelen, wassen en slapen doen ze met elkaar. Je hoeft ze dus niet te entertainen, alle aandacht die jij ze geeft is extra. Dus je hoeft je echt niet schuldig te voelen als je een dag weg bent.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal eens met bovenstaande reacties! Het is dat wij mensen het vooral leuk vinden om aandacht aan de konijnen te geven dan dat ze het nodig hebben. Zeker niet schuldig voelen dus als je een dagje weg bent en je ze wel genoeg water en eten hebt gegeven en ze in een schoon verblijf zitten! 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago zei Suus1978:

Wat een geweldig verblijf! Zie ik links achterin ook een zandbak om te graven? Geweldig zeg! Hadden alle konijnen maar zo'n mooi verblijf. Konijnen die met soortgenoten leven vermaken zich prima. Het zijn groepsdieren dus ze hebben vooral gezelschap van elkaar nodig. Ze hebben ook nog hartstikke leuke spullen, ze zitten veilig en droog, ze krijgen vast genoeg hooi/voer/water dus ik zou zeggen dat deze konijnen een prachtig leven hebben. Het is wel een beetje donker, maar ze kunnen vast wel ergens naar buiten toch? Kortom: je kunt gerust een dag met je vriend weg hoor 🙂


Bedankt voor het compliment en ja ze hebben een zandbak haha! Ze zitten buiten hoor, de foto is niet al te best gemaakt. Heb hem in het donker gemaakt, maar aan de linker kant zit eigenlijk gaas waar ze doorheen kunnen kijken. Daar lopen wij altijd langs en zit de deur opening 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ziet er leuk uit!

 

Ze hebben elkaar en hebben vanalles te doen, dat is het belangrijkst. Zolang jij ze dagelijks netjes verzorgd en hun gezondheid in de gaten houdt is het prima. Erg tamme konijnen zullen zeker van jouw aandacht genieten, maar die krijgen ze ook van hun maatje(s), dus is het niet erg als jij minder tijd voor ze hebt. Erg schuwe konijnen zitten niet op mensenaandacht te wachten en zitten verder het liefst alleen met hun maatje(s) waar ze de hele dag aandacht van krijgen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .