DaniëlleV Geplaatst: 8 augustus 2021 Delen Geplaatst: 8 augustus 2021 Zijn jullie konijnen ook zo in de rui? En dan bedoel ik vooral over een langere periode verspreid dan anders het geval is? Mijn franse hangoor Bennie is dit seizoen namelijk wel erg lang in de rui, Vlinder ook wel langer en meer dan voorheen, voor haar doen dan, want ze verhaart altijd minder dan Bennie. Ze heeft een ander type vacht dan hij, veel gladder. Ze zijn nu al zeker vanaf mei flink aan het verharen dus. Ze hebben geen kale plekken hoor, maar alles verhaart, van de korte haartjes bovenop hun koppie tot aan de staart toe. En vooral onderaan hun rug, net boven de staart, moet ik ze elke dag plukken en er blijven dagelijks dus bossen haar vanaf komen en er komt maar geen einde aan zo lijkt het. Ik vraag me af, zou het aan het weer liggen? Het is natuurlijk wel echt een kwakkelzomer. Hoe is dat bij jullie konijnen? Zijn ze ook al lang in de rui? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
IreneM Geplaatst: 8 augustus 2021 Delen Geplaatst: 8 augustus 2021 Ja het is hier ook dramatisch. Naar mijn idee zijn ze laat begonnen en het duurt ook echt al weken/maanden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 8 augustus 2021 Delen Geplaatst: 8 augustus 2021 Bij mij ook. Twee van mijn konijnen zien er al maanden uit alsof ze met hun pootjes in het stopcontact hebben gezeten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bammyflurry Geplaatst: 8 augustus 2021 Delen Geplaatst: 8 augustus 2021 Mijn rammetje ziet er tiptop uit, prachtig glanzend en glad. Mijn Franse dame ziet er ook al maanden uit als een ontploft konijn...Dacht dat het kwam omdat ze op leeftijd is, maar er zijn dus meer konijnen die er dit jaar meer moeite mee hebben. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 8 augustus 2021 Delen Geplaatst: 8 augustus 2021 Hier ook twee ontplofte konijnenkontjes, steeds als ik denk dat ze er doorheen zijn begint het weer opnieuw. Ik denk dat het al de 3e rui sinds de winter is ofzo. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DaniëlleV Geplaatst: 8 augustus 2021 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2021 Oke, gelukkig, ze zijn niet de enigen dus, dan hoef ik me geen zorgen te maken 😅 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 8 augustus 2021 Delen Geplaatst: 8 augustus 2021 Bij mij waren ze heel laat dit jaar. Jerry zit sinds kort in zijn zomervacht (niet omdat hij er lang over deed, maar omdat hij dus laat begon met verharen), en nu steken er alweer een paar kleine haartjes op zijn rug uit. Bij Do zie je het bijna niet als ze verhaart. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bambi&Fendi Geplaatst: 8 augustus 2021 Delen Geplaatst: 8 augustus 2021 Bij mij zitten de 2 ook al weken in de rui nu... Lijkt inderdaad geen einde aan te komen. Bij mij vinden ze het al niet geweldig om geborsteld/geplukt te worden, maar het is toch wel erg nodig met al die uitstekende plukjes overal 😁 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 9 augustus 2021 Delen Geplaatst: 9 augustus 2021 Bij twee van de vier is het dit jaar inderdaad ook verschrikkelijk. Nou zijn dat wel de twee met de minst goede gezondheid. De andere twee zijn er wel vlotter door gekomen. Maar het is ook echt raar weer, ik snap dat ze moeite hebben de juiste jas aan te trekken. De meeste konijnen zouden nu alweer bezig moeten zijn met hun herfstjas. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten