Ga naar inhoud

Langdurige rui

DaniëlleV
 Delen

Aanbevolen berichten

Zijn jullie konijnen ook zo in de rui? En dan bedoel ik vooral over een langere periode verspreid dan anders het geval is? 

Mijn franse hangoor Bennie is dit seizoen namelijk wel erg lang in de rui, Vlinder ook wel langer en meer dan voorheen, voor haar doen dan, want ze verhaart altijd minder dan Bennie. Ze heeft een ander type vacht dan hij, veel gladder. 
Ze zijn nu al zeker vanaf mei flink aan het verharen dus. Ze hebben geen kale plekken hoor, maar alles verhaart, van de korte haartjes bovenop hun koppie tot aan de staart toe. En vooral onderaan hun rug, net boven de staart, moet ik ze elke dag plukken en er blijven dagelijks dus bossen haar vanaf komen en er komt maar geen einde aan zo lijkt het. 

Ik vraag me af, zou het aan het weer liggen? Het is natuurlijk wel echt een kwakkelzomer.

Hoe is dat bij jullie konijnen? Zijn ze ook al lang in de rui? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij twee van de vier is het dit jaar inderdaad ook verschrikkelijk. Nou zijn dat wel de twee met de minst goede gezondheid. De andere twee zijn er wel vlotter door gekomen. Maar het is ook echt raar weer, ik snap dat ze moeite hebben de juiste jas aan te trekken. 

De meeste konijnen zouden nu alweer bezig moeten zijn met hun herfstjas. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .