Ga naar inhoud

Wat is er aan de hand met Bunny?


jose23

Aanbevolen berichten

73C59C7E-516C-4453-95BD-5F440F754B86.jpeg.c80cb4677453775db97a9467f9b939a8.jpeg929BB020-47B5-4CB8-ACA3-C40AE1B872CF.png.c1804794f27da5552d2dd0decb333806.png

 

Sorry voor het lange verhaal.

Bunny is een mannetje van ruim 11 jaar. De afgelopen weken is hij al wat rustiger dan normaal, soms denk je dat hij niet meer leeft, het volgende moment huppelt hij weer vrolijk rond. Nu zijn we teruggekomen van vakantie en valt zijn vacht erg uit, hele plukken ondervacht en kale plekken. en ligt hij op de meest vreemde plekken. Daarnaast heeft hij denk ik een zware hartslag. Hij ligt normaal heerlijk in de tuin maar nooit in het gras. Nu doet hij dat wel en als we de tuin in komen komt hij niet gelijk overeind en komt aan huppelen maar blijft vaak liggen. Dit deed die ook al voor de vakantie maar het lijkt nu veel erger.  Ook als de honden in de tuin zijn (zijn beste vrienden) blijft hij langer liggen dan normaal maar hij gaat wel later naar ze toe.

 

Hij eet wel en drinkt volgens mij ook nog. Hij leeft bij ons los in de tuin dus urine/ ontlasting is moeilijk te zien maar er liggen wel keutels dus dat zal goed gaan. Ben al naar dierenarts geweest en die denkt dat hij mijt heeft. Daar behandelen we hem nu voor. De rest gebit etc was prima in orde maar toch voelt het voor mij niet goed. 

Ik wil zeker niet dat hij gaat lijden en maak me zorgen. Is er iemand die dit vaker heeft meegemaakt en of iemand die veel verstand heeft van konijnen en die weet wat dit is?

 

Heb vandaag al weer een paar keer het idee gehad dat het niet goed gaat maar als ik ga kijken komt hij weer overeind. worteltje vind hij ook nog erg lekker. 

 

Ik ga in ieder geval maandag maar weer naar de dokter als dit zo blijft.  Maar tips en adviezen zijn meer dan welkom. 

aangepast door jose23
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei jose23:

73C59C7E-516C-4453-95BD-5F440F754B86.jpeg.c80cb4677453775db97a9467f9b939a8.jpeg929BB020-47B5-4CB8-ACA3-C40AE1B872CF.png.c1804794f27da5552d2dd0decb333806.png

 

Sorry voor het lange verhaal.

Bunny is een mannetje van ruim 11 jaar. De afgelopen weken is hij al wat rustiger dan normaal, soms denk je dat hij niet meer leeft, het volgende moment huppelt hij weer vrolijk rond. Nu zijn we teruggekomen van vakantie en valt zijn vacht erg uit, hele plukken ondervacht en kale plekken. en ligt hij op de meest vreemde plekken. Daarnaast heeft hij denk ik een zware hartslag. Hij ligt normaal heerlijk in de tuin maar nooit in het gras. Nu doet hij dat wel en als we de tuin in komen komt hij niet gelijk overeind en komt aan huppelen maar blijft vaak liggen. Dit deed die ook al voor de vakantie maar het lijkt nu veel erger.  Ook als de honden in de tuin zijn (zijn beste vrienden) blijft hij langer liggen dan normaal maar hij gaat wel later naar ze toe.

 

Hij eet wel en drinkt volgens mij ook nog. Hij leeft bij ons los in de tuin dus urine/ ontlasting is moeilijk te zien maar er liggen wel keutels dus dat zal goed gaan. Ben al naar dierenarts geweest en die denkt dat hij mijt heeft. Daar behandelen we hem nu voor. De rest gebit etc was prima in orde maar toch voelt het voor mij niet goed. 

Ik wil zeker niet dat hij gaat lijden en maak me zorgen. Is er iemand die dit vaker heeft meegemaakt en of iemand die veel verstand heeft van konijnen en die weet wat dit is?

 

Heb vandaag al weer een paar keer het idee gehad dat het niet goed gaat maar als ik ga kijken komt hij weer overeind. worteltje vind hij ook nog erg lekker. 

 

Ik ga in ieder geval maandag maar weer naar de dokter als dit zo blijft.  Maar tips en adviezen zijn meer dan welkom. 

de 2e foto is zoals hij ligt maar dir is een oude foto en deed hij altijd al 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees eigenlijk niets waar ik me zorgen om zou maken (behalve de mijt, maar dat is onder behandeling) of waardoor hij zou kunnen lijden. Hij is vooral een beetje sloom als ik het goed begrijp. Dat is niet zo gek voor een konijn van 11 jaar, maar hij eet, drinkt, poept en plast goed. Dat lijkt dus helemaal in orde. Zou hij doof kunnen zijn? Dat zou misschien verklaren waarom hij soms wat traag reageert. Hou zijn gedrag en gewicht goed in de gaten. Als hij echt lusteloos is, ineens afvalt, slecht loopt, weinig eet of abnormaal veel drinkt, dan zijn dat tekenen dat er iets aan de hand is. Hij is echt al oud en helaas hebben konijnen niet het eeuwige leven, dus geniet van de tijd die je nog met hem hebt en verwen hem maar! Ik heb zelf vaak oudere konijnen gehad en ze slapen (een beetje dutten vooral) op latere leeftijd echt heel veel. Ze komen nog net in actie om te eten, maar dat is het dan ook wel. Geef ze eens ongelijk... 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien stress omdat je met vakantie bent geweest? Andere verzorgers? Andere routine? Mijn konijn voelde zich ook altijd wat min als ze even wat minder aandacht kreeg of er visite was ofzo. Dan was ze altijd een beetje uit haar doen. Ze knapte dan weer op als het weer een tijdje 'normaal' was. 

 

Ik had ooit een konijn dat compleet kaal werd van stress. Kreeg wel weer een mooi vachtje ervoor terug uiteindelijk. Maar die had een heftige periode gehad van EC, vriendinnetje overleden en oogje verwijderd ivm EC in het oog. Dus haaruitval kan wel door stress zijn.

aangepast door Boefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .