Ga naar inhoud

Bodem bedekking

Minipaardenfan
 Delen

Aanbevolen berichten

Hey ik mag een hamster.  Het is nog niet zeker waarneer hij zij komt . Maar ik heb de duna multi van 71 x 46 x 31,5 cm  nu heb ik 1 zak bodem bedekking 

Maar hoeveel zakken heb ik nodig . Ik heb een wc voor de hamster.  In de hoop dat ik niet vaak de hele kooi schoon te maken . 

Wand ik weet niet hoeveel er in gaat er moet 20 cm in . Maar ben niet goed in rekenen . 

Men hok is 71 x 46 x 31,5 cm 

En er moet dus 20 cm bodem bedekking in ons niet in de hele kooi

Dus tips zijn welkom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan altijd 2 a 3 zakken kopen, want teveel heb je eigenlijk nooit. Als je nu overhoudt, kan je de rest gebruiken voor wanneer je het hok schoonmaakt. Uit mijn ervaring (ik heb ook een hamster) hoeft dat niet vaak. Af en toe zijn toiletplaats leegmaken en nieuw spul erin, kost paar minuten 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring is ook dat als je een bakje neerzet als toiletbak, dat ze vooral daar plassen en keutelen, als je dan dat hoekje en het slaapplekje regelmatig controleert en schoonmaakt, hoef je niet vaak de complete bodembedekking te verversen. Hamsters zijn wat dat betreft niet zo vies. 

Ik gebruikte gewoon een tupperware bakje als hamstertoilet, met chinchilla zand er in. Ooit neergezet met de gedachte dat ze er in zouden badderen, maar in de praktijk gebruikten al mijn hamsters het als toilet. En vond ik dat eigenlijk ook wel heel praktisch 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon erin gooien en kijken hoe ver je komt 🙂
Zolang het niet te stoffig is en ze er wel lekker tunnels in kunnen maken, zijn ze er vast blij mee (in zand en zaagsel kunnen ze bijvoorbeeld geen tunnels maken, valt zo uit elkaar..).

Hamsters gaan pas tunnels graven als ze bodembedekking zo'n 15cm hoog is op minimaal 1 plek in de kooi, met 17 liter lukt dat vast wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .