Ga naar inhoud

Monster is ziek


Piku

Aanbevolen berichten

Hoi! 
 

Ik moet even mijn ei kwijt. Vanmorgen trof ik Monster in een hoekje van de ren aan, niet reagerend op mij die eten ging halen. Hij heeft geen interesse in eten, geen interesse als ik in de ren komt buurten, blijft doodstil zitten als een bolletje. Alleen als ik hem op wil pakken loopt hij weg, maar zelfs dat gaat niet gepaard met kwade blikken of een stamp orkest. Nu ligt hij languit heel erg te hijgen, gaat dan na een tijdje toch maar weer zitten. Hij knarst niet maar hij voelt zich echt niet lekker.

 

Ik heb een hele berg dierenartsen gebeld. Niemand wilde hem zien want patiëntengroep en 1 wilde die vroeg of meneertje misschien stress had of ander voer en of ik een afspraak wilde toen ik zei dat hij als een lusteloos hoopje ellende in de ren zat mocht hem niet eens zien van mij. Dus nu maar het spoednummer gebeld en om half 1 kunnen we terecht. Duur grapje maar so be it.

 

Ik hoop dat het meevalt...Twijfel nog of ik Muffin ook mee zal nemen omdat zowel Muffin als Monster alleen zijn niet leuk vinden.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ontzettend slecht van die dierenartsen. Uit dit soort situaties blijkt maar dat veel dierenartsen echt geen ene **** verstand hebben van konijnen. Zo jammer. Gelukkig dat je wel bij de spoeddienst terecht kan vanmiddag. 

Denk je dat het een gasbuikje of verstopping is? Of vermoed je iets anders? Haakjes? 

Als je het idee hebt dat samen meenemen steun geeft, zeker doen hoor! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Patiëntenstop moest het zijn. Ja vol is vol blijkbaar, dan sturen ze gewoon een spoedgeval weg. Ik vond het best bizar eigenlijk. Maar achteraf misschien ook mijn fout, want ik heb geen dierenarts, nooit nodig gehad. Ik had er 1 bij mijn vorige konijnen jaren terug maar die vind ik niet zo goed dus daar wil ik niet meer heen.

 

Hij verhaart al maanden heel erg (echt een donsbollerje is het) en hij wast zich veel, ik vrees dat hij haar in zijn buik heeft en daardoor buikpijn heeft. Gister was hij nog helemaal normaal, en vandaag ineens poef dood vogeltje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is waarschijnlijk verstopt door haar. Ze heeft onderhuids vocht gegeven, laxeermiddel en maag/darmstimulant. Ik heb zakjes SS Recovery mee gekregen om te dwangvoederen.

 

We zijn weer thuis en het eerst wat meneer doet is, jawel, brokjes eten. Scheelt mij dwangvoederen in elk geval. Werkt dat spul zo snel of zou die haarbal door de stress verplaatst zijn?

aangepast door Piku
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het wel eens gehad met gas. Na het spoedautoritje naar de dierenarts was het gas verplaatst en niets meer te voelen waar eerst een enorme bult zat. De meeste middelen werken best rap ja. Als er ook metoclopramide (emeprid) bij zat dan wordt de maag geleegd en komt er dus weer ruimte voor nieuw voedsel, dat zou kunnen verklaren dat hij brokjes ging eten.

 

Hopelijk is hij weer snel de oude!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit moment zou je niet zeggen dat hij ooit ziek geweest is. Hobbelt rond, eet brokjes en hooi en drinkt. Duur grapje dit, maar ik ben blij dat hij oké is. Misschien dat het geduw van de arts de verstopping heeft opgelost inderdaad.

 

hij heeft onderhuids vocht, Cisaral en Laxatract gekregen.

aangepast door Piku
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik ben allang blij dat hij weer vrolijk is. Hij was echt ellendig vanochtend toen ik belde om half 11 en dat was hij nog steeds toen we weg gingen om 12.00. Ik had ook helemaal geen medicijnen in huis ofzo. Ik heb met hem afgesproken dat hij nu 20 moet worden. 😆

aangepast door Piku
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
27 minuten geleden zei Piku:

Nee, alleen dat Cisaral en Laxatract. De een leegt de maag en de ander brengt de darmen op gang. Dus dat probeer ik maar weer, vorige keer hielp het als een trein.

Dat doe ik ook, als een konijn niet eet. Meestal helpt dat, en zo niet dan bel ik alsnog de dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom geen pijnstiller. Bij dit soort situaties hoor je altijd pijnstiller te krijgen. Pijn veroorzaakt nog meer darmproblemen en is ook de oorzaak waarom je konijn niet eet. De pijn wordt welliswaar veroorzaakt door darmproblemen en dat moet ook verholpen worden maar de pijn moet ook weg. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pijnstiller vertragen de darmen, maar in geval van vermoeden van pijn is het natuurlijk wel beter om het wel te geven. Zeker als je cisaral geeft, die bevordert de samenknijpende beweging en kan daardoor wel ongemak geven. Door de pijnstiller gaan ze vaak wel weer eten/bewegen en dat is weer goed om de darmen op gang te houden. Soms is het kiezen tussen kwaden.

 

Hoe is het inmiddels met Monster?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh mij was gezegd dat Cisaral een maagleger was en Laxatract een laxeermiddel. Ik weet niet waarom hij geen pijnstiller heeft gekregen.
 

Ik heb met meneer lopen bekvechten over de medicijnen. We verschilden van mening en ik eindigde onder de krassen en met medicijnen in mijn haar, maar het is me wel gelukt uiteindelijk. Muffin vond het maar stom dat zij niks kreeg, ze bleef maar voor mijn giechel kruipen zo van “ik wil het wel hoor?🥺“ Toen ging ik weg van huis en toen ik thuis kwam was hij weer als een malle rond aan het rennen omdat hij wist dat hij lekkers kreeg en dook zo bovenop het lekkers, dus weer helemaal de oude.

 

Ik ga hem nu maar kammen, kijken of dat helpt.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat hij weer helemaal de oude is 🙂 Laxatract is inderdaad een laxeermiddel, maar doet niks met de werking van de darmen, het voegt vocht toe, waardoor de massa makkelijker te transporteren is. Tenminste, dat is wat ik er van begrepen heb. Als je dat combineert met cisaral heb je dus een fijne combo. Mijn dierenarts adviseert zelfs, cisaral, laxatract, emeprid, pijnstiller en simeticon (dat spul voor baby's bij krampjes) tegelijk te gebruiken.

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .