Ga naar inhoud

Ik voel tepels bij konijn.


Imani Lie Lien

Aanbevolen berichten

Zit de ram bij de voedster? Zo ja, dan zou ik ze echt apart zetten van elkaar want beide zijn al vruchtbaar. De ram kan als zijn balletjes indalen gecastreerd worden (meestal tussen week 12 en 16, dalen de balletjes in en kan dat), dan moet hij nog 14 dagen apart na castratie ivm de vruchtbaarheid. Daarna zou je kunnen gaan koppelen, mits je voedster geen nest heeft dan.

 

De kans bestaat dus wel, dat ze zwanger is, maar dan is ze wel heel jong voor een zwangerschap / nestje, dat is alsof een 12 jarig kind een kind krijgt... Ik hoop dus voor je dat dat niet het geval is.

 

De tepeltjes kun je wel wat voelen bij voedsters, hoewel mijn ervaring is dat dat best zoeken kan zijn. Maar soms bij controle denk je wel eens "voel ik een teek?!" en dan is het een tepel 😂   Je kan ze dus zeker wel voelen, en dat is geen aanwijzing of ze wel of niet zwanger is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas is een nestje niet iets wat je kan voorkomen door ze in de gaten te houden. Op het moment dat jij rijgedrag ziet is het al gebeurd, en dan is het waarschijnlijk daarvoor ook al gebeurd toen jij niet keek. 

 

Dus echt, haal ze direct uit elkaar. De kans dat de jongen en/of je voedster dood gaat als ze op deze leeftijd al zwanger is, is groot. 

 

Je kan je ram al laten castreren vanaf dat hij 3 á 3,5 maand oud is. Hij is al vruchtbaar voordat hij gecastreerd kan worden, dus hoe dan ook moeten ze een tijdje apart. Ook na de castratie houd je hem nog 14 dagen apart omdat hij dan nog vruchtbaar kan zijn. Het heeft dus geen zin om ze nog langer samen te laten. 

 

Daarna kunnen ze de rest van hun leven fijn samenwonen. 😃

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .