Ga naar inhoud

Boony snoepjes


Rosinda

Aanbevolen berichten

Gisteren heb ik als cadeau 2 zakjes snoepjes gekregen van het merk Boony. Aangezien er zeker in snoepjes nogal wat foute producten tussen zitten en ik niet bekend ben met het merk, weet ik niet zo goed of ik dit wil/kan geven en in welke mate. Iemand die het wel kent, en anders waar ik op moet letten met de ingrediënten? Het gaat om de Sticks en de Populair mix. 

 

Ook heb ik van het merk Trixie de Red Berry Malt Paste gekregen, een pasta in een tube die lekker zou moeten zijn maar ook verstoppingen tegen zou moeten gaan/helpen bij verstoppingen. Iemand daar ervaring mee? Vind het nogal een bijzonder product 😅 en zou ook niet weten hoe ik het moet geven..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De boony snoepjes zijn erg ongezond. Ik weet niet welke variant je hebt? Daar zou ik heel erg voorzichtig mee zijn. De meeste bevatten niets gezonds; granen, kleurstoffen, suikers enz. Ik zou ze persoonlijk niet geven,  omdat het eigenlijk meer kwaad dan goed kan. 

 

De pasta ken ik niet, geen idee wat er in zit en of het ook echt tegen verstopping helpt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat veel mensen ook echt  geloven dat het prima is, want zelf eet je ook wel eens bij mcdonalds / snoepjes / taart, en dat gaat toch ook prima. Ook de mensen die het verkopen dus. Want er staat toch op dat het mag voor konijnen? En ja, qua wetgeving mag het inderdaad verkocht worden voor konijnen. Die wetgeving kijkt overigens meer naar "kunnen mensen daarna het konijn nog veilig eten", dan naar hoe veilig en geschikt het is voor het konijn.

Maar met hoe kwetsbaar de spijsvertering van konijnen is, hoe die niet is ingesteld op bewerkt (mensen)voedsel, kan zelfs een keer zo een snoepje geven er voor zorgen dat je met spoed  bij de dierenarts beland met een gasbuik of verstopping.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .