Ga naar inhoud

Territoriaal gedrag in eigen verblijf


Tesj

Aanbevolen berichten

Mijn voedster laat heel duidelijk territoriaal gedrag zien in hun eigen verblijf. Als zij beneden in de ren zit en het rammetje komt er aan, kan ze hem ineens de hele ren door jagen. Echt een paar rondjes achter hem aan. Ze kan echter ook op andere momenten rustig bij hem liggen. Het wordt nooit vechten, heel af en toe een klein plukje haar.

ik merk wel dat het rammetje daardoor altijd erg op z’n hoede rond loopt. Zo van: je weet maar nooit of ze weer uit haar slof schiet. Ik vind dit zo sneu voor hem, hij is heel zachtaardig en ergens echt heel gek met haar. Is dit natuurlijk gedrag en kijk ik er met te veel menselijke emotie naar, of kan ik hier nog wat in betekenen?

ps. Ze wisselen niet van verblijf en zitten hier permanent in. Wel hebben ze een beneden en boven gedeelte.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De leeftijd van de voedster is onbekend, ze zijn ergens met een groep in slechte omstandigheden weggehaald en ik heb haar uit de opvang sinds februari . Toen is ze ook gekoppeld an dit mannetje. De ren is  iets meer dan 2 bij 2 meter en boven hebben ze ruim 2,50 bij 0,70. Ze kunnen overal zelf komen dag en nacht ( volledig in dik gaas ook bovenop).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .