Ga naar inhoud

Naar de dierenarts?


Aanbevolen berichten

Misschien ben ik wel weer overbezorgd hoor, maar ik kon Brownie nergens vinden en trof hem net boven languit, trillend en snel ademend en grote ogen. Normaal komt hij nieuwsgierig op me af, nu ligt hij daar maar laveloos. Als ik wat lekkers voorhoud hoeft hij dat ook niet, terwijl hij daar normaal op af vliegt. Hij wilt met rust worden gelaten en mijdt Ukkie. Ik kan hem overal aanraken, terwijl hij zo ligt (terwijl hij geen aai-konijn is), maar ik kan geen wondjes of dingen ontdekken.

Maar naar de dierenarts denk? Wat denken jullie?

aangepast door BaasjevanBrownie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt! Deze keer niet overbezorgd dus 😆

Ik mocht gelukkig ook meteen komen, ze dachten aan blaasontsteking. Zijn darmen waren iig nog in beweging, dus ze dachten gelukkig niet aan gas. Blaasontsteking zou dat staartje dat ik steeds omhoog zag gaan ook wel verklaren. Ook zie ik nu net dat er wel erg donkere urine in het toilet zit. En er zat ook wat bloed onder zijn staartje. 

Ik heb pijnstilling en antibiotica voor een week meegekregen, hopelijk helpt dat snel en gaat hij ook weer eten.

 

Nog tips qua voeding (als hij al wilt eten) om op te letten, qua calcium enzo?

aangepast door BaasjevanBrownie
Typfout
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft wat sprietjes hooi, 3 aardbeienkroontjes en een paar happen witlof op. Ik hoop maar dat dat genoeg is. Hij oogt ook actiever, dus de pijnstilling lijkt te werken. Net antibiotica gegeven, wat een drama zeg. Dat ging toch makkelijker bij Ukkie. Brownie spartelt alles bij elkaar en blijft ook zijn kop maar heen en weer trekken. Pfff, nog 13 x te gaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eet hij het niet als je het in een blaadje basilicum of munt stopt? 

 

Elk beetje eten is goed, zorgt er voor dat er in ieder geval voedsel in de buik zit. Dan is er in ieder geval geen gevaar dat de boel stil valt. 

 

Fijn dat de pijnstillers werken!

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hij is weer actief en kwam ook aanrennen voor zijn brokjes vanmorgen, heeft weer goed gegeten, alleen nog niet erg hooi.

Antibiotica was weer een drama. Wat is hij moeilijk stil in de houdgreep te houden. Zijn poten halen uit, kop schudt alle kanten op, hij wilt als een kat in je klimmen. Met zijn tweeën was het zelfs een opgave. Hij wordt helemaal wild. Dierenarts dacht de vorige keer ook al dat het een wild konijn was of verwant ervan 😂 toen hij gewogen moest worden klom hij ook in haar shirt omhoog 🙈

 

2 down 12 to go 😅🙄

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden zei happy211:

Misschien kan het helpen om hem in een handdoek te wikkelen? Dan kunnen in ieder geval zijn pootjes niet meer uithalen. 

Ja dat hebben we nu geprobeerd, maar daar werkt hij zijn voorpootjes toch echt uit via zijn kop en als we die stevig vasthouden, gaat hij zijn kop weer heel wild heen en weer schudden. We moeten hem echt aan alle kanten in de houdgreep houden.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago zei mammafelina:

Ik gaf de AB bij Pip tussen enkele blaadjes basilicum. Basilicum heeft een heel sterke geur waardoor ze de AB kuur niet zo goed ruiken.

Ja dat stuurde @Evee ook al, maar hij krijgt 0,6 antibiotica en 0,5 pijnstilling, dus dat is flink wat voor tussen de basilicum. 

En zit er in basilicum ook geen calcium? Dacht mijd nu maar even alle calciumrijke groenten en kruiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook zo'n konijn die je met zijn tweeën vast moet pakken en die zich uit een handdoek wurmt. Wat ik bij hem doe is dat de een het konijn vasthoudt bij de achterkant en de ander pakt dan met een hand de kop en duwt met de andere had het spuitje naar binnen. Nog steeds lastig, maar dan gaat het. En het type spuitje dat je gebruikt kan ook een groot verschil maken. De antibiotica in zo'n dun 1 ml spuitje doen kan echt helpen, die kan je veel makkelijker ver in het bekje duwen. 

Wat krijgt hij voor antibioticum? Misschien kan je het door een heel klein beetje geprakte banaan of geraspte wortel doen? Dat helpt hier nog weleens, hoewel ook echt niet alle konijnen erin zullen trappen.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het sulfatrim? Want dan verbaast het me niks dat hij zo tegenstribbelt. In basilicum zit inderdaad calcium, wel minder dan in bijvoorbeeld peterselie, dacht ik. Op zich kun je wel wat vers calciumrijk groen geven. Het grootste probleem zit hem in calciumrijke dingen waar geen vocht in zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei BaasjevanBrownie:

Ja dat stuurde @Evee ook al, maar hij krijgt 0,6 antibiotica en 0,5 pijnstilling, dus dat is flink wat voor tussen de basilicum. 

En zit er in basilicum ook geen calcium? Dacht mijd nu maar even alle calciumrijke groenten en kruiden.

Dat is wel veel voor tussen de basilicum inderdaad.

Lastig dat je ze niet uit kan leggen dat het voor hun eigen bestwil is he? 
Misschien kan je wat met de tips van @Jamesthebunnybutler?

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .