Ga naar inhoud

konijn schudt


WOKKY

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

We zitten weer in een nieuw hoofdstuk van de Chibi saga. Een uurtje geleden leek ee niet echt iets aan de hand. Ze was volgens de bunnycam gewoon aan het slapen en stond af en toe geeuwend op om zich te verplaatsen.

Nu bij de eerste voederbeurt komt ze niet eten. Maar ligt ze languit op de grond, in een relaxed lijkende houding wel. Alleen, ze is volledig aan het trillen. Ik heb ze nu naar binnen gehaald, zodat ik kou kan uitsluiten. Maar ze is nog steeds aan het trillen en wil niets eten.

 

Ze heeft een tijdje geleden pijn gehad van het calcium in de blaas. Ik vermoed dat het met betere voeding dus toch niet opgelost gaat zijn. Maar trillen heb ik nog nooit meegemaakt, heeft iemand hier ervaring mee?

https://photos.app.goo.gl/D3R1TY2XUWYZtDTc9

 

Ik probeer nu zo snel mogelijk een dierenarts te contacteren

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net terug van de dierenarts.

De blaas zag er heel mooi uit gelukkig. Het is blijkbaar een gasbel in de maag. Ook wat ondertemperatuur met 37 graden. Ze heeft nu weer wat medicatie ingespoten gekregen, en nu thuis gaan we weer wat laxeren en pijnstilling geven. En proberen om haar warm te houden, maar op het dekentje liggen heeft ze duidelijk niet heel veel zin in.

 

We kwamen net thuis en het eerste dat ze deed was wat drinken, lijkt mij toch al een goed teken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb haar langs een snuggelsafe gelegd.

Weet iemand hoe snel pijnstilling werkt? Ik ben vergeten te vragen wat in de spuit zat die ze heeft gehad, en ze is op dit moment nog aan het knarsetanden 🙁

aangepast door WOKKY
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het zelf denk ik nog even aankijken. Wat brokjes neerleggen, wat peterselie of iets anders dat ze lekker vindt. Puur omdat dwangvoeren bij mijn konijnen veel stress geeft. Misschien is het een idee om dwangvoer te geven met een lepeltje? Dan houdt ze zelf de controle en het eet makkelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze wortelloof en dwangvoer op een lepeltje aangeboden, maar ze weigert echt alles 🙁

Ze is zo'n hoopje ellende, en het voelt echt machteloos.

Ik hoor denk ik wel af en toe darmgeluidjes, maar ook niet meer dan dat 🙁 Ook het trillen is nog niet gestopt, ik heb net aan haar buikje geluisterd, en dat komt blijkbaar van een hele hoge hartslag 🙁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je een lekker knus beschut schuilplekje maken voor haar waar ze zich prettig voelt en het lekker comfortabel warm heeft? Het is ook allemaal best spannend, je niet lekker voelen, naar de dierenarts, een andere omgeving in huis. En zorg ook dat ze genoeg rust heeft, als je het hebt, kun je misschien beter een camera bij haar zetten om haar in de gaten te houden dan dat je heel erg vaak gaat kijken. En zorg inderdaad dat ze niets te kort komt, bied vers groenvoer aan wat ze gewend is, en alles van lekkers wat je nog in huis hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft voor het laatst een beetje hooi gegeten vanmorgen rond 7 uur, toen heeft ze ook nog best flink gekeuteld.

Ik heb de DA teruggebeld, en daar zeiden ze om Chibi toch maar terug te brengen voor een opname 🙁

 

Ik hoop zo dat alles weer goed gaat komen. Mijn ziek konijntje alleen achter laten vind ik elke keer weer rot 🙁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook naar om een konijn bij de dierenarts te laten, maar daar hebben ze wel hokjes of in het ergste geval een couveuse zodat ze op temperatuur kunnen blijven. Hopelijk gaat het gauw weer wat beter. Gas in de maag duurt wat langer en is wat lastiger om er uit te krijgen dan gas in de darmen. Ik neem aan dat het konijn al metoclopramide heeft gehad, dat werkt per injectie naar verluid beter. Dat zal waarschijnlijk in die spuit gezeten hebben, gok ik. Succes en sterkte!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update van de dierenarts.

Er is nog niet heel veel verbetering. Ze wil nog steeds niet eten, en keuteltjes komen er ook nog niet 🙁

Wel lijkt ze redelijk op haar gemak te zijn en wast ze zich af en toe.

Ze moet dus sowieso een nachtje daar blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer een kleine update. Ze heeft een nachtje bij de DA gezeten. Maar er is nog steeds niet veel schot in de zaak 🙁. Ze eet nog niet zelfstandig, er komen ook nog steeds geen keuteltjes. Ze krijgt daar wel nog laxeermiddelen, pijnstilling en dwangvoer.

Ze is zich wel al regelmatig aan het wassen, en plast ook nog.

 

De DA zegt nog dat ze er vrij content uitziet. Maar bij Chibi zegt dat niet zo veel. Toen ze een paar jaar terug een maagverstopping had en uiteindelijk geöpereerd moest worden, at ze zelfs gewoon.

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, wat jammer dat er nog niet echt goed nieuws is. Eet ze ook geen snoepjes/lekkere dingen? Dat is meestal wel een goede test. Als ze veel dwangvoeding krijgt, heeft ze misschien ook minder honger dus dan zal ze minder snel zelf gaan eten. Dat ze zich wast is wel een goed teken. Dan voelen ze zich meestal wel lekker. Veel sterkte met de patiënt! Ik duim voor je!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik ben uiteindelijk toch blij dat ik haar naar daar heb gebracht. Ik kreeg daarnet telefoon dat ze kleine beetjes zelfstandig at, en er waren ook keuteltjes 🥳. Ze was de boel daar ook aan het slopen, dus er is duidelijk beterschap. Ze zeiden me nog dat ze Chibi even op het gras hadden gezet, maar ze ging zo uit haar dak dat ze al snel terug naar binnen moest 🤣

 

Nu heb ik haar nog even binnen alleen in een rennetje en ook hier is het eerste wortelloof alweer opgegeten. Met al de calcium niet ideaal, maar de rest is duidelijk niet zo lekker 😋.

 

Net heeft ze gekeuteld, en ik ben ook achter de dader van het verhaal. Bijna 20 kleine keuteltjes aan elkaar regeren met haren. Ik ga dus nog zeker een paar dagen door met de cisaral en laxulon. En maar zo snel mogelijk een afspraak bij de kapper voor Chibi en haar zusje.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden zei Punky punk:

Fijn dat het er goed uitziet voor die lieve Chibi! Hopelijk kan ze snel weer bij haar zusje in haar eigen ren!

Dat hebben we net al geprobeerd. Ja I know koppelen moet op neutraal gebied. Maar de dames hebben dit al zo vaak ondergaan dat ik het wel aandurfde. Normaal gesproken zijn er nooit problemen als Chibi ziek is geweest, wel als het andersom is.

 

Man zat ik fout. Zo'n ruzie hebben ze nog nooit gehad. Ik heb Chibi meteen terug naar binnen gezet in haar eigen ren. Straks verhuisd ze nog 1 keer naar de garage waar het koeler is. En dan krijgen ze beiden even rust van elkaar.

 

Als iemand koppeling adresjes heeft in Limburg dan hoor ik dat heel graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .