Ga naar inhoud

Ben ik de enige?

Suus1978
 Delen

Aanbevolen berichten

Hier is, inmiddels jaren geleden, een border collie weggelopen. (Niet de onze, staat er wat onhandig. ) En ik merk wel, tegen beter weten in, dat ik wel nog steeds uitkijk naar die hond, wanneer ik geritsel hoor of in de verte 'iets' zie lopen. Dus dat wel, en een tam konijn zou me op die manier ook opvallen, maar ik zoek er niet bewust naar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik eigenlijk nooit maar ben gelukkig ook nog nooit een ontsnapt of gedumpt konijn tegengekomen. 
Ik heb dan weer een soort obsessie met schapen die op hun rug liggen. Heb dit 1x gezien (en gelukkig was ik op tijd en kon ik het schaap ‘redden’) en sindsdien speur ik alle weilanden of dijken af als ik ergens voorbij fiets waar veel schapen staan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeh ja herkenbaar! Maar dan voor alle dieren! Heb al heel wat gered doordat ik altijd om me heen kijk….. kalfje van een drukke weg gehaald laatst nog. Schaap op de rug weer recht op. Schaap met touw om zijn achterpoten, weggelopen hond van de snelweg gehaald, scholekster jong oververmoeid, kitten die verdwaald was, zwaluw in een klaslokaal etc etc etc. Kijk altijd overal naar dieren ( met of zonder hulp nodig ook gewoon leuk als er gelukkig niks is 😃).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wandel veel op afgelegen paden en in natuurgebieden (met de honden). Soms loop ik wel eens op plekken waarbij ik denk 'hier zou men wel een konijn of een kitten kunnen dumpen'. Sowieso let ik altijd op dieren, wilde en tamme, gewoon uit interesse.

Ik heb eens 5 kippen gevonden op een plek waar ze niet zelf naar toe gescharreld waren 😟. Heb ze samen met de mensen van de dierenambulance gevangen (met mijn panelenhekjes, dat vonden ze erg handig 😬...zij wilden ze met een schepnet vangen, wat mij niet handig leek...😕).

Ik heb 3x een hond gevonden. Een keer een pup en 2x een volwassen hond zonder baas. Alle keren liep de hond mee met mij en mijn honden. Twee keer 's avonds laat, waarbij de hond (na aangemeld te zijn) bij ons heeft overnacht en de volgende dag door de dierenambulance/eigen baas is opgehaald. Alle honden waren binnen een dag weer bij de baas.

Ik heb eendenkuikens, een jonge duif en een merel naar de opvang gebracht die door een kat gepakt waren. In het bos vlak bij ons huis zet ik in het voorjaar nogal eens een jonge kraai of kauw die op de grond zit terug op een tak om te voorkomen dat een hond ze pakt. De ouders gaan daarna gewoon door met voeren.

En ik heb ook 2x een schaap rechtop gezet. Daar let ik ook altijd op.

Dus ja, ik let eigenlijk altijd wel op dieren, niet alleen konijnen, gewoon ook omdat ik ze leuk vind, en als er eentje in nood is help ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .