Ga naar inhoud

Hoe kies jij de namen voor jouw konijnen?

Evee
 Delen

Konijnen namen  

99 leden hebben gestemd

1. 1. Hoe kies jij de namen van jouw konijnen uit?

• Op thema
      21
    • Op klank
      17
    • Op betekenis
      22
    • Compleet willekeurig
      46
    • Niet, ze behouden de naam die ze hadden in het asiel of bij de vorige eigenaar.
      18

Aanbevolen berichten

Ik ben wel eens benieuwd hoe jullie de namen voor jullie konijnen uitkiezen!

Vandaar deze poll. Laat gerust weten hoe ze heten en waarom.

De opties zijn

• Op thema, denk dan aan vernomen naar (teken)film figuren, bekende mensen, ouderwetse namen, enz.
  • Op klank, bijvoorbeeld rijmend of een zelfde aantal lettergrepen
  • Op de betekenis van de naam
  • Compleet willekeurig
  • Of niet, je laat ze de naam behouden die ze hadden. 

Je kan meer opties aanvinken. Als ik nog een optie mis, laat het dan ook weten! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze ouderwetse Zeeuwse namen. In principe doen we dat bij alle huisdieren, alleen bij onze huidige kat niet. Die hebben we als bejaard wuufje in huis genomen nadat haar bazinnetje was overleden en ik heb nog contact met de dochter van die mevrouw. Dan vind ik het raar om het beestje een andere naam te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een dier al een naam had, behouden ze die hier meestal wel. De konijnen hebben op het moment allemaal de naam gehouden die ze al hadden.

Bij de andere huisdieren wisselt het wat, Qila heet officieel "kataum inua's Qilamik". Qila roept dan toch makkelijker. De katten die ik uit het asiel heb hadden daar als naam kat123 of iets dergelijks, dus die heb ik toen wel een nieuwe naam gegeven. 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blackie en Bunny heeft mijn zoon bedacht. Hun dochter moest een naam hebben die erbij paste, dat is Beany geworden. Tara heette al zo. Guusje heette eigenlijk Kei, dat vond ik geen leuke naam. Aangezien hij sprekend op Gijsje van mijn ex-man lijkt, moest zijn naam er ook op lijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk topic!

Voor de konijnen die nog geen naam hadden heb ik zelf namen verzonnen. Dat was willekeurig op basis wat ik leuk vond en bij ze vond passen. Alleen bij Pluk heb ik er op gelet dat het qua klank paste bij Pluis. Dat vond ik wel leuk, want het waren in het groepje dat ik had overgenomen 2 zusjes die op elkaar leken. En Pluis was pluiziger en Pluk had meer lange plukken 🙂 

Sonny, Lou, Bonno, Rosa en Dominique heetten al zo en dat heb ik zo gehouden. Ik vond het ook wel een leuk idee dat ze de naam hielden die een vorig baasje (als die het konijn goed verzorgde) of een vrijwilliger uit de opvang bedacht had. Lou werd al snel verbasterd tot Loetje. Behalve Dominique vond ik het ook leuke namen, dat speelde zeker mee. 

Dominique wilde ik anders noemen, maar ik kon geen naam bedenken die écht leuk was en goed bij haar past. Ik kende haar naam ook al een week doordat ze met Jerry in de opvang op koppelvakantie was, dus dan heb je het al een week over Dominique. Dus hield ik haar naam maar Dominique. Maar toen ze hier een tijdje was verbasterde dat tot Do of Dootje, en sindsdien noem ik haar altijd zo. Die naam past heel goed bij haar en ik vind het ook leuk. Ze staat ‘officieel’ wel als Dominique geregistreerd en daar moet ik dan echt aan denken als ik bijvoorbeeld de dierenarts bel. Dat vind ik dan raar klinken, want het is Do!

De enige die ik echt van naam heb veranderd is Jerry. Die hadden ze in de opvang Karel-Bas van Zuilichem genoemd haha. Hij zat daar in het penthouse (bovenste hok) en ze vonden dat daar een naam van adel bij paste. Wel grappig, maar niet zo praktisch. Karel, als verkorte vorm, paste niet bij hem en Basje vond ik niet leuk, dus heb ik heel iets ander bedacht. Zo werd het Jerry 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijna al mijn konijnen hadden al een naam toen we ze adopteerden. Sommigen hebben we zo gehouden en anderen veranderd. 

Luna - naam behouden van de opvang

Helios - naam in de opvang was basje, dit vonden we niet zo bij m passen dus hebben we hem Helios genoemd (zon in het oud grieks) dit vonden we leuk klinken, bij hem passen en bij Luna haar naam passen. 

Snow - was naamloos, we hebben haar gevonden. Ze was gedumpt met een hamsterkooitje en een briefje: ik zoek een huis. Ze was een spierwit nhd'tje met ijsblauwe ogen en we hebben haar in December gevonden dus hebben haar snow genoemd. 

Daria - naam van de opvang behouden, we wilden haar naam eigenlijk veranderen maar konden niet op een nieuwe naam komen. Toen we er eindelijk een bedacht hadden zat Daria er al in bij ons.

Rembrandt - heette origineel Jip in de opvang. Dit vonden we niet zo leuk klinken. We vonden zijn vachttekening er wel heel kunstig uit zien dus vandaar de naam.

aangepast door bunbun beauty
Spelling
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haalde mijn koppel konijnen op in de opvang, ze heetten daar Billy en Swiffer. Billy vonden we een hele leuke naam en hebben we dus zo gehouden. We vonden Swiffer allebei helemaal niets.. Ik wilde wel in dezelfde klank blijven zitten, dus dat is Saar geworden. Ik vond de namen Billy en Saar ook leuk bij elkaar passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wilde sowieso één konijn Bambi noemen, en over de andere naam twijfelde ik nog. In de opvang heette hij Ferdi, maar dat vond ik niet zo wat. Toen maar veranderd naar Fendi, lijkt er op 😉

Onze hond Lizzy hebben we vernoemd naar onze vorige, overleden hond van vroeger, en over de naam van m'n hamster hebben we met de familie gestemd. Ik had een paar namen opgesteld, en Pebbles kreeg uiteindelijk de meeste stemmen.

Als laatste nog de 3 vissen, die heb ik allemaal een Hawaiiaanse naam gegeven 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon iets wat ik leuk vind. 
Spook was spierwit met rode ogen. Dat vond ik echt een Spook. 
Kliko vreet alles wat los en vast zit, dus echt een Kliko. 
Rummikub vond ik gewoon leuk 🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is het willekeurig.

Honden houden sowieso hun naam, omdat ze ernaar luisteren, wat bij konijnen meestal niet het geval is. 😁

Sommige houden hun naam, wanneer ik het leuke namen vind, zoals Fleur, Luna, Mystique en Miel. Anderen krijgen een nieuwe naam, onstaan uit impulsieve inspiratie ... Sokjes, eigenlijk een heel goede naam aangezien hij zwart was met witte voeten, werd Coquille, Tommeke werd Tulli en Leah werd Lilou.

Alhoewel ik soms ook wel voor een thema ga ... Zo betekent Lilou 'zacht en lief'. Haar vriendje Miel zou eventueel een andere naam gekregen hebben, mààr Miel betekent eveneens 'zacht en lief', dus heb ik het zo gelaten.

Ik zei het al ... willekeurig. 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk geen een van ze allemaal. Hangt echt af van dier tot dier, situatie tot situatie,...

Punky - Heb ik van een kennis die heel veel onverwachte nestjes had gekregen. Eens hij 8 weekjes was mocht hij naar een nieuw huisje. Ik wou wel graag een konijntje en dus gingen we even kijken naar het nestje. Daar zag ik Punky liggen en ik werd stapelverliefd. Toen ik thuis kwam met Punky riep mijn papa meteen: "Wat een punkerd." (Punky is een half leeuwenkopje) En zo, de naam Punky.

Bess - Een jaartje later had ik mijn ouders eindelijk eens zover gekregen om een er nog een tweede konijn the bij te nemen. Punky ging op koppelvakantie en kwam thuis met Sophie. Ik vond de naam Sophie absoluut niet leuk bij  Bess en ging op zoek naar een andere naam. Ook via bunnybunch. @Ot en SienSienSienSienSieSienSiSieSienSienSienSi

(Waarom doet mijn gsm zo raar?!) 

Had hier een paar lijstjes met namen gemaakt en Bess won. Het paste ook mooi bij Punky.

Moesha - Zij heette al zo in het asiel en luisterde naar die naam. Dus hebben we die behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-8-2021 at 09:10 zei Punky punk:

Eigenlijk geen een van ze allemaal. Hangt echt af van dier tot dier, situatie tot situatie,...

Punky - Heb ik van een kennis die heel veel onverwachte nestjes had gekregen. Eens hij 8 weekjes was mocht hij naar een nieuw huisje. Ik wou wel graag een konijntje en dus gingen we even kijken naar het nestje. Daar zag ik Punky liggen en ik werd stapelverliefd. Toen ik thuis kwam met Punky riep mijn papa meteen: "Wat een punkerd." (Punky is een half leeuwenkopje) En zo, de naam Punky.

Bess - Een jaartje later had ik mijn ouders eindelijk eens zover gekregen om een er nog een tweede konijn the bij te nemen. Punky ging op koppelvakantie en kwam thuis met Sophie. Ik vond de naam Sophie absoluut niet leuk bij  Bess en ging op zoek naar een andere naam. Ook via bunnybunch. @Ot en SienSienSienSienSieSienSiSieSienSienSienSi

(Waarom doet mijn gsm zo raar?!) 

Had hier een paar lijstjes met namen gemaakt en Bess won. Het paste ook mooi bij Punky.

Moesha - Zij heette al zo in het asiel en luisterde naar die naam. Dus hebben we die behouden.

Haha ik dacht dat je er een vrolijk liedje van had gemaakt 😁

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kies de namen vaak op basis van het karakter. Ik kijk vaak eerst even aan hoe ze zijn. 
Mijn zwarte voedster heb ik bijvoorbeeld Vlinder genoemd. 
Iemand vroeg toen aan mij: waarom heet een zwart konijn vlinder? 
Heel simpel, omdat ze fladdert als een vlinder! ☺️

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kon steeds niet op de tekst komen, maar ik had dit deuntje meteen in mijn hoofd:

zo’n reisje langs de Rijn, Rijn, Rijn,

’s avonds in de maneschijn, schijn, schijn,

met een lekker potje bier, bier, bier,

aan de zwier, zwier, zwier,

enz.

Daar past SienSienSien perfect tussen.

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .