Ga naar inhoud

Borrelende geluiden en klotsende waterbuik


Wena42

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik hoor sinds de afgelopen dagen borrelende geluiden en een klotsende waterbuik bij m'n voedster. Weten jullie wat dit kan zijn? Ik kan er weinig info over vinden online.

 

Ze eet en drinkt als normaal (veel hooi, weinig biks en elke dag een halve witlof; nooit problemen mee gehad), ze is nog steeds speels en actief en springt regelmatig op de bank om te snuffelen.

 

Als ze op de bank springt hoor ik het water in haar buik heel hard klotsen. Als ze ligt hoor ik haar buik borrelen.

 

3 weken terug had ze een gasbuik, maar na snel behandelen door de DA was dat dezelfde dag weer voorbij. 

 

Groetjes Wena

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Wena,

 

Ik heb een voedster die ook een klotsende waterbuik heeft. Bij haar komt dat door een hartprobleem, waardoor er te veel vocht in haar lijfje opstapelt. Daar krijgt zij vlchtafdrijvers voor. Hoeft natuurlijk bij jou konijn helemaal niet zo te zijn, maar wel iets om op te letten. Ze ademt niet moeilijk od met haar bekje open?

Als het zo opvallend is, klinkt het alsof er iets niet helemaal goed gaat. Misschien houdt ze vocht vast od gaat er iets in haar darmen niet lekker. Zelf zou ik toch even contact opnemen met de dierenarts en eventueel voor controle gaan. De dierenarts kan met een stethoscoop luisteren of de darmen nog wel wat doen en niet stil komen te liggen. Keutelt ze nog zoals normaal?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-7-2021 at 07:07 zei Jamesthebunnybutler:

Hoi Wena,

 

Ik heb een voedster die ook een klotsende waterbuik heeft. Bij haar komt dat door een hartprobleem, waardoor er te veel vocht in haar lijfje opstapelt. Daar krijgt zij vlchtafdrijvers voor. Hoeft natuurlijk bij jou konijn helemaal niet zo te zijn, maar wel iets om op te letten. Ze ademt niet moeilijk od met haar bekje open?

Als het zo opvallend is, klinkt het alsof er iets niet helemaal goed gaat. Misschien houdt ze vocht vast od gaat er iets in haar darmen niet lekker. Zelf zou ik toch even contact opnemen met de dierenarts en eventueel voor controle gaan. De dierenarts kan met een stethoscoop luisteren of de darmen nog wel wat doen en niet stil komen te liggen. Keutelt ze nog zoals normaal?

 

Hi James,

 

Dankjewel voor je reactie. Ik ben naar een konijnkundige da geweest. Zij hoorde wel meer darmgeluiden bij m'n voedster dan bij m'n andere konijn, maar zag geen aanleiding om medicatie te geven. Ook omdat ze verder gezond is, goed eet/drinkt en normaal ademt.

 

Ik blijf het gek vinden en zal het zeker in de gaten houden!  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .