Ga naar inhoud

Benjamin zoekt een nieuw baasje

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Mijn dwergkonijntje Benjamin van een half jaar oud, zoekt een nieuw huisje. Mijn dochter is bang voor hem (al is hij hartstikke lief). Door haar ASS lukt het niet om het vertrouwen te krijgen dat hij niks doet. Zelf heb ik onverwacht een nieuwe baan waardoor ik veel van huis ben. Ik doe mijn best en Benjamin heeft (volgens mij) een prima onderkomen maar krijgt nu gewoon te weinig aandacht. Daarom zoek ik iemand die dit wel aan Benjamin kan geven. 

Benjamin komt van een fokker uit Bad Nieuweschans, papieren zijn aanwezig. 

Als hij in een goed huis terecht komt, hoef ik niks voor hem te hebben. 

Regio Oost-Groningen.

Benjamin.png

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat jammer dat je dochter bang voor hem is.

Konijnen zijn echt groepsdieren en zouden dus eigenlijk altijd een konijnenmaatje moeten hebben. Bijkomend voordeel is dat ze dan genoeg aandacht aan elkaar geven. Ze hebben dan maar weinig van mensen nodig, ze hebben tenslotte elkaar om tegenaan te liggen, elkaar te wassen, enz. Jij hoeft ze dan in principe alleen maar te verzorgen. Zou dat nog een optie zijn, een konijnenmaatje?

Ik raad je aan om dan naar een goede konijnenopvang te gaan zodat je goed geholpen wordt om een passend maatje voor Benjamin te vinden. Lang niet alle konijnen vinden elkaar leuk, ze moeten qua karakter bij elkaar passen. De opvang kan je daarbij helpen. Ook kan je Benjamin een weekje in de opvang laten zodat de vrijwilligers in de opvang hem aan een vriendinnetje kunnen koppelen. Ze moeten namelijk eerst de rangorde bepalen. Als Benjamin echt een ram is (vaak wordt dat bij een jong konijn verkeerd beoordeeld) dan moet hij eerst gecastreerd worden. Na 15 dagen is hij echt niet meer vruchtbaar en kan hij gekoppeld worden aan een voedster. 2 konijnen van hetzelfde geslacht gaat vaak mis, vandaar een voedster. Reken voor een koppeltje wel minimaal 3 m2 permanente ruimte.

Een konijn alleen houden is inderdaad zielig, maar voor een koppeltje konijnen is het voldoende als je 2 keer per dag alleen even bij ze bent om ze te verzorgen. 

Als je toch een ander huis voor hem wilt zoeken raad ik je ook aan om naar een goede konijnenopvang te gaan. Zo weet je zeker dat hij goed terecht komt. Als hij nog niet gecastreerd is zullen ze hem laten castreren. Hij wordt ook ingeënt. En hij wordt alleen geplaatst als dat samen met een voedster is. Ook worden er behoorlijke eisen gesteld aan de permanente ruimte van het verblijf. Zo weet je dus zeker dat hij goed terecht komt. Het valt niet mee om zelf zo'n adres te vinden. En überhaupt niet als hij nog niet gecastreerd is, want dan kan hij nog niet kennismaken met een ander konijn en weet je van te voren dus niet of het klikt tussen de twee. Houd er wel rekening mee dat veel konijnenopvangen op het moment erg vol zitten en daarom een wachtlijst aanhouden voor mensen die afstand willen doen van hun konijn.

Hier vind je een lijst met konijnenopvangen:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnenopvang-asiel-lijst

Misschien niet direct de informatie die je had verwacht, maar denk er eens over na.

• Mee eens! 6
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weken later...

Beste baasje van Benjamin,

Ik vroeg me af of benjamin al is verplaats of dat hij nog een huisje zoekt. Ik ben namelijk al een tijdje opzoek naar een konijntje en zou hem dol graag van je willen overnemen.

Met vriendelijke groet,

Raina

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .