Ga naar inhoud

Bux plast overal


Buxx

Aanbevolen berichten

Hoihoi 

 

Ik ben nieuw hier en zal me even voor stellen. Ik ben Danielle en heb een konijntje (ram) van 10 weken en hij heet bux. Ik heb vanaf na een week dat ik hem heb een toilet in zijn hok staan en het ging best goed met zijn zindelijkheid, af en toe nog een keuteltje of een plasje er naast maar het meeste toch netjes in zijn toilet. 
 

nu ben ik afgelopen donderdag met hem naar de dierenarts geweest voor zijn eerst vaccinatie en hij is gelijk helemaal nagekeken. Alles was helemaal goed met bux. 
 

Maar sinds donderdag poept en plast hij weer overal in zijn hok en begint ook te sproeien. Kan ik hier iets aan doen? 
 

Kan het komen door dat we voor de eerste keer naar de dierenarts waren geweest en hij er van is geschrokken of kunnen het zijn hormonen al zijn?

 

groetjes Danielle
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De balletjes dalen meestal in tussen de 12 en 16 weken. En als ze ingedaald zijn, kan het konijn gecastreerd worden. Dat helpt inderdaad goed met zindelijkheid en meestal ook tegen sproeien, hoewel de puber-hormonen daar ook wel invloed op hebben, en die heeft hij ook na castratie nog wel. Maar als het goed is mindert dat als hij de puberteit weer door is. 

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

En eens hij 14 dagen gecastreerd is kan hij een leuk vriendinnetje uitzoeken in de opvang. 

 

Konijnen zijn groepsdieren en hebben nood aan een soortgenootje. Menselijke aandacht voldoet nooit aan de aandacht die hij/zij krijgt van zijn/haar maatje. Stel, je kunt 4 uur bij je konijntje zitten. Dat is echt ontzettend veel. Maar de overige 20 uur zit ie dan wel alleen. En van dat laatste zijn wij geen voorstanders.

 

Ik wil allesbehalve dat dit bericht overkomt als slecht bedoeld. Denk er eens rustig over na en stel nog maar een paar vragen als je er een antwoord op wil. 🙂

aangepast door Punky punk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .