Ga naar inhoud

Nieuw konijn drinkt veel uit fles


Han

Aanbevolen berichten

Sinds anderhalve week heb ik een nieuwe voedster, zodat mijn ram Donny weer gezelschap heeft nadat zijn maatje was overleden (EC).

Hubble is een superlief en vrolijk konijn, het valt me echter de laatste dagen op dat ik continu de waterfles bij moet vullen. Ik zie haar ook vrij vaak heel lang aan de fles lurken. Ik heb de fles gecontroleerd en die lijkt niet te lekken. De afgelopen twee dagen is er denk ik per dag een liter of meer doorheen gegaan. Hubble is ca 2,5 kg, Donny 2,8. Ik heb niet het idee dat Donny meer is gaan drinken. Hubble is super actief en eet erg goed, dus er lijkt niks mis met haar. Sinds vanochtend 11 uur heb ik een bakje neergezet, daar hebben ze allebei nog geen druppel uit gedronken. Ze heeft er wel aan gesnuffeld en met haar oor erin gehangen, dus ik neem aan dat ze snapt dat er water in zit 🙂

In de dierenopvang dronk ze niet bijzonder veel. Ik vraag me dus af of ze gewoon verslaafd is geworden aan die fles, of dat er wat aan de hand is dat ze zoveel drinkt (en nog niet doorheeft hoe het bakje werkt).

Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft, en of dat ik met het bakje nog even aan kan kijken hoe het gaat, of dat ik beter al direct naar de dierenarts kan met haar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit ook gehad met m’n konijn in het begin. De dierenarts zei dat ze dat doen uit verveling(het balletje is leuk). De andere mogelijkheid was dat er dan iets niet goed zit met de nieren.

 

Bij mij stopte Flip na een tijdje met overmatig drinken uit de fles 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel heel erg veel! Is de voedster onlangs geopereerd? Mij viel bij drie voedsters op dat ze enkele dagen na een operatie erg veel dronken. 

Als het gedrag is dat iets met de fles te maken heeft zou ik die weghalen en alleen bakjes neerzetten. Kijken of dat scheelt. Als het iets medisch is, wat natuurlijk ook kan, dan kun je inderdaad denken aan iets in de nieren of ec. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ze is niet geopereerd. Inmiddels staat er al 24 uur een bakje, en ze hebben samen max een halve liter gedronken (denk zelfs iets minder ivm verdamping met het warme weer en ze stoten er nog we eens tegenaan). Ik zie Hubble ook minder vaak drinken. Ik heb het nog nagevraagd bij de dierenopvang, waar ze ook gekoppeld zijn, en daar hadden ze ook een bakje. Ik ga er voorlopig dus maar van uit dat het een gedrags-ding is en houd het voorlopig maar bij een drinkbak 🙂

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .