Ga naar inhoud

Ziekenhuis

JacB
 Delen

Aanbevolen berichten

Vannacht redelijk goed geslapen, kwam er pas rond 13.30 uur uit. 
Heb zo een afspraak met m’n moeder en Erik om te bespreken hoe ik ten minste de aankomende zes weken rust ga houden. Dat gaat een lastig gesprek worden, want rust houden staat niet zo in m’n woordenboek. Maar ik heb ook van de uroloog echt de opdracht gekregen rust te nemen, dus zal er toch aan moeten geloven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Marjoleink @Miekmoek @IreneM @Renske34(??) @Eefje @mammafelina @DaniëlleV @Jamesthebunnybutler @Deeskuh88 @Newby1981 @Evee @Ot en Sien @Lienappelsien @MichelleloveElmo @Punky punk @Kimie @Pablo&Lola @pakyakker @Dollie en nog een onbekende gever van wie Evee niet weet welke forumnaam erbij hoort…..

Heel erg bedankt voor het ENORME pakket dat ik net ontvangen heb!! Ik werd er helemaal een beetje emotioneel van 😳

70F88F84-FB99-422A-84D2-DB0C1F1EBFF8.jpeg

EAA8A308-945F-4B95-AF43-06AC771C328A.jpeg

E394EFE4-F7C5-4C72-87F7-522CC24E3E0B.jpeg

• Vind ik leuk 14
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ziet het er super uit!! 😍 Goed gedaan @Evee en super idee om te doen @Marjoleink

Helemaal blij dat jij er blij mee bent 😊😊 Hopelijk geeft het genoeg energie om vooral rustig aan te sterken en veel lees en gameplezier zodat je langer op de bank kan hangen en in bed kan blijven! Geniet ervan 😊

aangepast door Miekmoek
  • Vind ik leuk 2
  • Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb al een game uitgekozen: Zelda, Breath of the Wild staat al een tijdje op m’n verlanglijstje. Dus die gaat het worden. 
En met al het knutselmateriaal kom ik ook wel vooruit voorlopig 🤗

Dat fleecekleed is echt fantastisch! Ik spaar al jaaaaaren koeien (sinds m’n 10e ongeveer) en een koeien-fleecekleed had ik nog niet. Ik stond dus letterlijk te stuiteren toen ik die uitpakte 🤣🤣

Dat wordt nu m’n ‘kort-verblijf-ziekenhuis-kleed’. Voor dagopnames of zo. Maar ook gewoon voor thuis op bed ❤️
En die snoepjes…. die zijn zeg maar een soort van al bijna op 😳

• Vind ik leuk 6
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@JacB Graag (mee)gedaan ☺️ Fijn dat je er blij mee bent! 
En ook fijn dat je weer thuis bent! Hopelijk knap je gauw op en dit pakket helpt daar vast wel een beetje bij 😉

En ik zie dat ook je konijnen niet vergeten zijn, en terecht, want ze hebben hun baasje ook moeten missen… daar mag best iets tegenover staan toch? 😉 (toen ik dit aan mijn konijnen vertelde vonden ze het ook niet meer dan redelijk dat er ook aan de konijnen gedacht is.. 🤪)

Hierbij ook nog mijn complimenten voor de samenstellers van het pakket! Het is echt een superleuk pakket geworden met van alles wat. 
Goed over nagedacht en leuk samengesteld! 

aangepast door DaniëlleV
Foutje
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen geslapen tot 12.30 uur. Daarna een kaartje gemaakt voor een collega (sorry, niet met het hobby-schrift) en toen weer terug naar bed. Was nog steeds ontzettend moe. Slapen lukte niet, maar wel een beetje gedoezeld tot 17.30 uur. Toen kwam Tumtum boven spelen en dan kun je slapen/doezelen wel vergeten 🤣🤣

Ze is het gewend dat als ik ‘s middags naar boven ga voor m’n powernap dat zij dan rond 17.30/17.45 uur naar boven mag om even te donderjagen. Vindt ze heerlijk. Kroelen op bed, springen, m’n knuffelkonijn en knuffelbeer pakken en daar rondjes mee door de kamers rennen, sokken uit de la jatten en ze uit de ‘bolletjes’ trekken… kortom, veel lol. 
Om 18.00 uur gegeten, nog even met Tumtum en Yoda een snuffelmat in de gang gedaan, kopje thee met m’n moeder gedronken en de laatste aflevering van  ‘The Heart Guy’ gekeken, gedoucht, flauwgevallen en nu weer in bed. Op naar een nieuwe nacht. 

Morgen mag ik naar buiten 🥳

Als ik me goed genoeg voel dan mag ik van m’n moeder mee naar het hondenspeelveld. Maar ik moet ook om 15.30 uur bij de kapper zijn, dus ik moet écht eerlijk m’n grens aangeven morgen. Gaat het niet, dan gaat ze alleen naar het speelveld. 

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, oké, ik moet even in het strafhoekje…. Heb iets te veel gedaan vandaag en daar betaal ik nu keihard de prijs voor. Doodmoe en veel pijn. En zo heel veel heb ik niet eens gedaan…. Ben met m’n moeder vanmiddag om 13.00 uur naar het honden speelveld geweest met Tumtum en Yoda, daar een uurtje op een bankje gezeten (wat ik je niet kan aanraden met een drain daar beneden zeg maar, comfortabel is anders 😳) en om 15.15 uur in de auto gestapt naar de kapper. Mijn kapper zit in Bussum (lang verhaal) dus 30 minuten rijden. Daar ook weer 30 minuten in een kappersstoel moeten zitten, nog eens 30 minuten wachten tot m’n moeder klaar was, weer 30 minuten terug in de auto…. Zo veel zitten vindt m’n lijf niet zo fijn, dat ligt liever op het moment zo vlak na de operatie. Bovendien heb ik het idee dat ik een blaasontsteking heb, maar hoop  dat het gewoon geïrriteerd is door de drain, even aankijken nog tot die er uit is morgenavond en dan wachten tot donderdag of zo. 

Enniewee…. Nu doodmoe en veel pijn. Lig inmiddels in m’n mandje en ga proberen te slapen. Morgen maar niks doen. Maar wil zó graag even naar buiten…. Ik word gek van de hele dag binnen zitten. 

• Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet slim. Foei! 

Echt rustiger aan doen hoor, je hebt maar één lijf, daar moet je zuinig op zijn want als het niet meer werkt kun je het niet zomaar inruilen voor een ander. Blijf eerst maar eens thuis uitzieken en pas goed op jezelf. Enne ik ben de baas hier,  en wat de baas zegt moet je doen 😉 😛

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 hours ago zei Evee:

Enne ik ben de baas hier,  en wat de baas zegt moet je doen 😉 😛

Ja juf @Evee 😳🙃

Ik heb echt moeite met dat rust houden. Vooral ook omdat ik zie dat m’n moeder het ook lichamelijk zwaar heeft met alles wat ze  extra moet doen. Die zakt steeds door haar been en heeft last van haar rug (aantal jaar geleden tumor gehad dus blijft een zwakke plek). Dan wil ik helpen, maar dat is natuurlijk hartstikke stom want dat trekt mijn lijf helemaal niet. 
Vanmiddag is mijn moeder met alleen Tumtum naar het speelveld gegaan. Als ze daarvan terug was zou ze met Yoda gaan lopen (die vindt dat speelveld niet zo heel erg leuk), maar terwijl zij met Tumtum op het speelveld was ben ik met Yoda een klein stukje gaan lopen. Met een bal, zodat hij lekker kon rennen. En daarna heb ik gestofzuigd, vlees voor Tumtum en Yoda verdeeld voor morgen én de groenten voor Kliko en Rummikub klaargezet. En toen stortte ik in. Letterlijk, want ik viel opnieuw flauw. Met m’n kop op een keukenkastje dus een flinke bult nu op m’n achterhoofd 🙄

Ik wil alleen maar helpen, maar ik kan dat nog helemaal niet…. 😔

Goed nieuws: de drain is eruit en dat is echt een verademing! Kan nu tenminste weer normaal zitten. En bukken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden zei MichelleloveElmo:

Kunnen jullie niet tijdelijk thuiszorg krijgen? Misschien kan de huisarts daar bij helpen? Of kunnen de buren helpen door bv een extra portie te koken? Dan hoeven jullie niet meer te koken en dat op te ruimen bv

Ja lijkt mij een ook een goede optie om in ieder geval bij de huisarts even aan de bel te trekken.

Ik heb ook een tijd in de thuiszorg gewerkt en heb toen ook een koppel geholpen waarvan de vrouw gevallen was en haar heup had gebroken en de man niet goed mobiel was waardoor hij de mantelzorg niet goed trok.

Hulp vragen is geen teken van zwakte maar juist een goede eigenschap om te hebben of te leren! 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk zelf in de thuiszorg. Wij bieden alleen hulp bij persoonlijke verzorging en verpleging. Dit klinkt eerder of jullie iemand nodig hebben voor wat hand en span diensten en/of hulp in de huishouding. Mijn ervaring hier in Zoetermeer is dat, dat (helaas) niet zo snel en eenvoudig geregeld is. Huisarts inschakelen kan natuurlijk geen kwaad, misschien kan hij/zij wel wat voor elkaar krijgt.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei mammafelina:

Ik werk zelf in de thuiszorg. Wij bieden alleen hulp bij persoonlijke verzorging en verpleging. Dit klinkt eerder of jullie iemand nodig hebben voor wat hand en span diensten en/of hulp in de huishouding.

Ja er zijn verschillende soorten thuiszorg inderdaad en waarschijnlijk is dat per provincie of zelfs per gemeente anders benoemd. Maar volgens mij worden dit soort hand- en spandiensten betaald door de gemeente onder hetzelfde potje als thuiszorg en heet het soms ook hetzelfde (maar zeker weten doe ik dit niet....) Echte thuiszorgmedewerkers hebben natuurlijk een verzorgende of verpleegkundige opleiding en doen geen was, koken, stofzuigen, etc. 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat dat soort zorg krijgen hier in Almere echt een ramp is. Voordat je dat geregeld hebt is het niet meer nodig zeg maar 🙄

En bovendien weet ik zeker dat m’n moeder dat niet wil. Die is daar veel te eigenwijs voor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .