Ga naar inhoud

Hooi wat ze eerst wel aten en nu bij een nieuw pak niet meer


Inge91

Aanbevolen berichten

Hoi allen,

 

Even een vraag. Ik heb sinds 1.5 jaar een konijn en sinds een half jaar heeft hij een vriendinnetje erbij. Beide helemaal blij met elkaar maar het was een beetje lastige zoektocht welk soort hooi ze aten en beide lekker vinden! Nu heb ik hooi gevonden van bunny nature vers gras hooi wat ze goed eten!  Daarnaast krijgen ze ss brok( een handje per konijn) en groenvoer. Nu heb ik weer een nieuwe lading hooi besteld online en ineens eten ze het niet meer. Ik heb al veel hooi geprobeerd en veel aten ze niet of nauwelijks en nu weet ik niet zo goed wat ik moet. Veel kruiden hooi laten ze liggen en excell feeding hay eten ze ook een beetje wat van. Ik heb geen geld om wederom weer 10 pakjes hooi uit te proberen waarvan ze bijna niks eten. Naast de bunny nature hooi krijgen ze puik weide hooi waar ze ook we wat van knabbelen maar ze zijn er niet gek op. Heeft iemand hier ook ervaring mee en een tip over wat ik kan doen?

aangepast door Inge91
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou aanraden om een paar soorten te mengen, eventueel met kruiden er door. En  wat je hebt staan op die manier gewoon wel te blijven voeren. Het is zonde om het weg te gooien, maar je zal inderdaad wel meer verloop hebben. 

 

Het verschilt per merk / oogst / pak / seizoen / herkomst ontzettend, de kwaliteit. En ik moet zeggen, de kwaliteit is op het moment niet zo best, het is echt beter geweest. Ik denk dat je met het bunny nature vers gras hooi nog wel één van de betere hooisoorten hebt op het moment, dat en het barn-i kruidenhooi.  Er is helaas weinig import op het moment, importkosten zijn enorm gestegen. Er zijn ook veel mensen die bij lokale boeren hooi kopen, dan moet je wel opletten dat het hooi is wat veilig is voor konijnen, maar het kan lekkerder zijn dan uit een pakje. En het is meestal ook goedkoper. 

 

Hier staan veel tips over hooi soorten / de kwaliteit en waar je op kan letten: https://www.bunnybunch.nl/informatie/hooi-soorten-voor-konijnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij eten ze nu ook minder. Ze eten uiteindelijk hun eten wel op maar waar ze normaal hun portie meteen opeten, nemen ze nu elke keer kleine beetjes, en dan vooral wat later op de avond. 
 

Ik maakte me eerst wat zorgen maar omdat ze allebei op ongeveer hetzelfde moment stoppen met eten en later weer verder gaan, denk ik toch dat het de warmte is. 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super dank voor jullie berichten! Hooi van de boer ook al geprobeerd. Ik heb hier 4kg liggen die ik niet op krijg 🤣 gebruik het nu maar als bodembedekking in het nachthok. De warmte zou inderdaad kunnen. Ik woon in het noorden van nl en het is hier nog niet heel warm en ze zien er ook niet uit alsof ze al veel last van de warmte hebben. Wel zijn ze allebij goed in de rui bedenk ik me net. Zou dat ook invloed kunnen hebben? Wel fijn om te weten dat de bunny nature hooi in principe wel goed hooi is om te geven. Normaal smullen ze het ook heel goed weg! Ik zal dan eventueel die i barn kruiden hooi nog kunnen proberen en er wat kruiden door mengen. Het zijn ook wel zulke draken dat ze het lekkers ertussenuit plukken. Ik hou het in de gaten en hoop dat ze snel weer wat beter het hooi eten oppakken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .