Ga naar inhoud

konijnen koppelen

Esther0608
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo, 

ik heb 4 konijnen. 2 voedsters van bijna 11 week, en ik heb 2 gecastreerde rammen overgenomen. 

Nu wil ik hier een koppeltje van maken. Ze zitten inmiddels samen in de ren, maar beide mannetjes willen constant op de voedsters rijden. 

Zal dit nog goed komen en moet ik ze gewoon bij elkaar laten of zullen de rammetjes te dominant voor de voedsters zijn en word dit nooit een stabiel koppel?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je zeker dat de rammen gecastreerd zijn? Er word helaas nog wel over gelogen. Zeker als je ze via sites als marktplaats hebt. Heb je het al bij een dierenarts laten controleren?

Hoe oud zijn de rammen?

Je dames zijn te jong om een koppeling te snappen. Op dit moment zou ik het staken. De kans dat het als viertal gaat werken met willekeurig gekozen konijnen, waarvan 2 dames die de puberteit nog doormoeten is heel klein. 

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei Evee:

Weet je zeker dat de rammen gecastreerd zijn? Er word helaas nog wel over gelogen. Zeker als je ze via sites als marktplaats hebt. Heb je het al bij een dierenarts laten controleren?

Hoe oud zijn de rammen?

Je dames zijn te jong om een koppeling te snappen. Op dit moment zou ik het staken. De kans dat het als viertal gaat werken met willekeurig gekozen konijnen, waarvan 2 dames die de puberteit nog doormoeten is heel klein. 

Hoi,

de rammen zijn 4 jaar. de da heeft nog niet gecontroleerd. Vanaf wanneer zouden de voedsters dan oud genoeg zijn om het nog een keer te proberen?

aangepast door Esther0608
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben heel benieuwd Esther0608 of het gaat lukken met koppelen. Ik heb al een koppel van 2jaar allebei geholpen. En 2 voedsters van 19 weken. Wil ze over een poosje ook bij elkaar gaan zetten. Maar vind het best spannend als je de reacties leest van anderen dat het niet aan te raden is enzo 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het algemeen is een groepskoppeling behoorlijk lastig. Niet alle konijnen voelen zich lekker in een groep, en niet alle konijnen vinden elkaar aardig. De grootste kans dat een groepskoppeling lukt, is als je de konijnen op karakter bij elkaar zoekt. Dat is bij jullie niet gebeurd. Dat wil niet zeggen dat het per definitie niet kan, maar de kans dat het lukt is niet zo groot. Bovendien kan het onrust veroorzaken binnen je huidige koppelen, dus je moet heel zeker weten dat je dit wilt. Als je het echt wilt proberen is mijn advies om het koppelen te laten doen door een opvang die daar ervaring mee heeft. Zij weten precies wat voor gedrag erbij hoort en wanneer ze moeten ingrijpen.

https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnengroep-koppelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .