Ga naar inhoud

Huis ontsmetten - Konijnen dood door RHDV virus


MoseyFlapjacks

Aanbevolen berichten

Hallo,

Gisteren zijn plotseling alle 3 mijn binnenkonijnen doodgegaan, ik vermoed dus dat ze het rhdv virus hadden. Ik ben momenteel nog erg verdrietig, maar ik denk dat ik tzt wel nieuwe konijntjes wil halen. Nu begrijp ik dat dit virus maanden kan overleven op oppervlakten. Hun verblijven ben ik aan het ontsmetten met bleek, nu is het zo dat mijn konijnen altijd losliepen in de woonkamer. Als ik hier een nieuw konijntje wil laten lopen, hebben jullie tips hoe ik het huis kan ontsmetten? Moet ik bijvoorbeeld de grond dweilen met bleekwater? Bedankt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dit artikel staat uitleg over schoonmaken en ontsmetten:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/schoonmaken-van-een-konijnenhok

 

Bij alle ontsmettingsmiddelen die je gebruikt moet je wel opletten dat je echt heel goed naspoelt.

 

In welke regio woon je? Dan zet ik er een melding van op deze lijst, zodat andere konijnenbaasjes ook extra alert zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei Evee:

In dit artikel staat uitleg over schoonmaken en ontsmetten:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/schoonmaken-van-een-konijnenhok

 

Bij alle ontsmettingsmiddelen die je gebruikt moet je wel opletten dat je echt heel goed naspoelt.

 

In welke regio woon je? Dan zet ik er een melding van op deze lijst, zodat andere konijnenbaasjes ook extra alert zijn.

 

Bedankt voor het artikel! Ik ga het doornemen en instructies volgen. Ik woon in Amstelveen. Er zitten hier heel veel wilde konijnen midden in woonwijken, tussen de huizen op grasveldjes. Ik denk dat daardoor de kans hier hoger is om dit virus naar binnen mee te nemen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .