Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo,

wij hebben 5 dagen geleden onverwachts een nestje met 7 kleintjes gehad.

Moeder Bubble was gedumpt en mijn vriend en ik hebben haar mee genomen. We waren een beetje van slag toen we het nestje vonden, omdat we beide ook geen ervaring hebben met nestjes. We zitten dus nog wel regelmatig met vragen.
Af en toe kijken wij, nadat wij onze handen goed door het stro hebben gehaald even bij het nestje om te zien of alles nog goed gaat.
Het hok staat buiten in de tuin en moeder heeft het nestje in het nachthok gemaakt met veel stro en haren bovenop.
Ik zag vanochtend dat de kleintjes bloot lagen. Wel allemaal nog in het nestje. Omdat ik bang was dat ze het koud kregen heb ik ze weer een beetje toegedekt. Nu liggen ze weer bloot. Ze liggen allemaal lekker tegen elkaar aan en het lijkt goed te gaan. Maar moet ik ze nu elke keer toe dekken als ik het zie? Of ze gewoon zo laten. Het is buiten niet ontzettend koud maar ook weer niet zo warm.
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb zelf ook geen ervaring met nestjes, maar afgaande op alle topics die ik over nestjes heb gelezen op BunnyBunch, zou ik zeggen dat je het niet hoeft af te dekken. Het is niet koud buiten en de kleintjes zijn niet zo heel jong meer. Zien ze er verder goed uit? 

En heb je dit artikel al gevonden? 

https://www.bunnybunch.nl/informatie/onverwacht-nestje

Morgen zul je vast van wat ervaringsdeskundigen meer informatie krijgen! 

• Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik helaas wel. Ik zou ze zoveel mogelijk met rust laten. Een keer per dag controleren of ze allemaal nog leven, meer hoef je niet te doen. Als het goed is hebben ze bolle buikjes. Als dat niet zo is kun je eigenlijk vrij weinig doen.

Mocht je je afvragen of ze wel goed voor ze zorgt, weet dan dat ze maar een paar keer per dag voedt, en dat ze verder uit de buurt van het nest blijft om roofdieren niet op het spoor van het nest te zetten. 

Moeder heeft uiteraard extra eten en drinken nodig, en rust.

• Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Bedankt al voor de reacties. Het artikel had ik nog niet gelezen maar ga ik zeker doen. 

Dan laat ik ze verder lekker met rust. Ze zien er goed uit en groeien flink. Dus vertrouw er ook wel op dat moeder goed voor ze zorgt.

1 van de kleintjes houden wij zelf. De rest gaat naar familie en vrienden toe, zodat we zeker weten dat ze een fijn huisje voor altijd hebben.

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Bunnybunch is geen fokkersforum en promoot vooral het adopteren van konijnen uit konijnenopvangen. Dat is ook de reden dat wij alleen een vragenforum hebben voor onverwachte nestjes en geen onderdeel voor konijnenfokkers. Nu je gerichte raad gekregen hebt, wordt dit topic gesloten.

Informatie over fokken & nestjes is hier te vinden:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/category/Voortplanting

Regels van ons forum vind je hier:
https://www.bunnybunch.nl/algemene-voorwaarden-forum

Mocht je toch nog met vragen zitten, kun je de zoekfunctie van het forum gebruiken en als daar ook geen antwoord te vinden is, kun je een nieuw topic starten. Wees in dit nieuwe topic zo volledig mogelijk over de situatie waarover je vraag gaat, dat geeft ons een beter inzicht in de situatie.

Succes,
Het moderator team van BunnyBunch

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .