Ga naar inhoud

Mijn 3 konijnen zijn vandaag allemaal doodgegaan


MoseyFlapjacks

Aanbevolen berichten

Ik had de 3 liefste konijnen en ze zijn vandaag allemaal doodgegaan. Vanmorgen lag er 1 dood in het verblijf al maar ze voelde nog warm. De andere was vrij lusteloos en daarmee naar de dierenarts geracet. Hij constateerde koorts en dat de maag best leeg was.. heeft medicijnen gegeven tegen koorts en pijn en iets om darmen op gang te brengen. Onderweg in de auto naar huis is hij doodgegaan..

Toen kwam ik thuis, de derde er inmiddels ook slecht aan toe en is zojuist ook doodgegaan. Het waren binnen konijnen, ik begrijp het echt niet. Er was niets aan de hand vannacht laat en ben pas om 1:00 gaan slapen. Ze hebben nog bleekselderij gegeten en er was echt niets aan ze te merken. Mijn hart is gebroken momenteel. 

  • Verdrietig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd dat een dierenarts dat zegt. Stekende insecten zoals muggen en vlooien die virusziektes overbrengen kunnen ook gewoon in huis komen, en je kan ziektes aan je kleding en schoenen mee nemen naar binnen. En aan vers geplukt voedsel. Konijnen in huis lopen wel wat minder risico, maar het is niet nihil. Nogmaals veel sterkte gewenst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja erg vreemd. Voortaan ga ik ze allemaal laten inenten. Zelfs toen ik met m’n konijn bij de dierenarts kwam terwijl er net 1 dood was gegaan ging er bij hem geen belletje rinkelen. Hij zei het ligt aan de darmen. Vreselijk om binnen een paar uur al je vriendjes te verliezen aan zo’n dodelijk virus. Heel erg bedankt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .